مارس 4
نویسنده : رؤیا نبی‌زاده
بازدید : 1111
نظرات : بدون دیدگاه
اختلال دو قطبی را بشناسیم!

اختلال دو قطبی گونه ای از اختلال روانشناختی است.اختلال دوقطبی (که به عنوان شـیدایی‌ – افـسردگی‌ نـیز‌ شناخته شده است) یک بیماری شدید ولی قابل درمان‌ است و بیماری مغزی است که با تغییرات‌ شـدیدی‌ در خلق، تفکر و رفتار مشخص می‌شود، ممکن است که‌ نشانه‌های بیماری از‌ کودکی یا خـردسالی وجود‌ داشته‌‌ باشند، یـا […]

اختلال دو قطبی گونه ای از اختلال روانشناختی است.اختلال دوقطبی (که به عنوان شـیدایی‌ – افـسردگی‌ نـیز‌ شناخته شده است) یک بیماری شدید ولی قابل درمان‌ است و بیماری مغزی است که با تغییرات‌ شـدیدی‌ در خلق، تفکر و رفتار مشخص می‌شود، ممکن است که‌ نشانه‌های بیماری از‌ کودکی یا خـردسالی وجود‌ داشته‌‌ باشند، یـا بـه‌طور ناگهانی در دوران نوجوانی و بزرگسالی‌ بروز کنند. تاکنون تشخیص این اختلال به‌ندرت در دوران کودکی گذاشته شده است، اما اکنون پزشکان‌ می‌توانند در کودکان خردسال اختلال دو قطبی را‌ تشخیص دهند و درمان کنند.

 

مداخله‌ی زود هنگام و درمان بهترین فـرصت را برای‌ کودکانی که این اختلال را نشان می‌دهند فراهم می‌کند تا به ثبات دست یابند، از موهبت‌های خود بهره‌مند شوند‌ و براساس‌ نقاط قدرتشان رشد کنند. درمان مناسب‌ می‌تواند آثار نامطلوب این بیماری را بـر روی زنـدگی‌ این کودکان و افرادی که به آن ها عشق می‌ورزند به‌ حد اقل برساند. خانواده‌های کودکان و نوجوانان‌ مبتلا‌، تقریبا همیشه در مورد شروع زودهنگام اختلال دو قطبی‌ دچار درماندگی هستند.

 

بـه دلیـل فقدان مطالعات همه‌گیر شناختی، رواج این‌ اختلال در کودکان مشخص نیست. در‌ عین‌ حال چنین‌ برآورد شده که اختلال دوقطبی 1 تا 2 درصد از بزرگسالان را در دنیا متأثر می‌کند، هرچه بیشتر در مورد این اختلال مـی‌آموزیم بـه نظر می‌رسد که شیوع بیشتری‌‌ در‌ میان‌ کودکان داشته باشد.

 

حدس‌زده می‌شود‌ تعداد‌ زیادی‌ از کودکانی که‌ در ایالات متحده مبتلا به اختلال کمبود توجه همراه با فزون جنبشی‌2تشخیص داده می‌شوند،شـروع زودهـنگام‌ اخـتلال‌ دوقطبی‌ یا‌ اختلال دوقطبی هـمراه بـا بـیش‌فعالی و کمبود توجه را‌ نشان‌ می‌دهند.

افسردگی در میان کودکان و نوجوانان مزمن و عود کننده است. براساس چندین مطالعه نسبت قابل توجهی‌ از 3/4 میلیون کودک‌ و نـوجوان‌ مـبتلا‌ بـه افسردگی در ایالات متحده امکان دارد واقعا در حال‌ تجربه‌ی شـروع‌ زودهـنگام اختلال دوقطبی باشند اما هنوز مرحله‌ی‌ شیدایی این بیماری را تجربه نکرده باشند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما