فوریه 12
بازدید : 1353
نظرات : بدون دیدگاه
سرزنش

بی‌شک ریشه بسیاری از انحرافات اخلاقی جوانان هر جامعه، از محیط خانوادگی سرچشمه می‌گیرد، عقده‌هایی که در درون خانواده برای کودکان و نوجوانان ایجاد می‌شود، به صورت عصیان‌ها و انحرافات اجتماعی بروز می‌کند. فرزند وقتی دائما در محیط خانه مورد توهین و جسارت و تحقیر قرار می‌گیرد، شخصیت او لگدکوب می‌شود، فکر و عقیده‌ی او […]

بی‌شک ریشه بسیاری از انحرافات اخلاقی جوانان هر جامعه، از محیط خانوادگی سرچشمه می‌گیرد، عقده‌هایی که در درون خانواده برای کودکان و نوجوانان ایجاد می‌شود، به صورت عصیان‌ها و انحرافات اجتماعی بروز می‌کند. فرزند وقتی دائما در محیط خانه مورد توهین و جسارت و تحقیر قرار می‌گیرد، شخصیت او لگدکوب می‌شود، فکر و عقیده‌ی او هرگز مورد اعتنای پدر و مادر قرار نمی‌گیرد، مسلماً برای تأمین نیاز روحی خود به کسی که احترام و شخصیت به او می‌دهد، اگر چه دسته و گروه های منحرف باشند، پاسخ مثبت می‌دهد.

 

بسیاری از گروه‌ها و باندهای انحرافی نخست از راه‌های شخصیت دادن به نوجوان‌ها و جوانان کم سن و سال وارد می‌شوند و آنان را به سوی خود جذب می‌کنند. چنین انسانی که صرفاً درصدد کسب شخصیت است و می‌خواهد نظرها را به خود جلب کند، و درستی یا نادرستی اعمال خود نیست. می‌خواهد عقده خود را خالی کند و دیگران روی او حساب کنند، چه بسا به کارهایی نامناسب دست زند تا از این راه حس شهرت طلبی را تأمین کند.

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما