فوریه 8
بازدید : 1823
نظرات : بدون دیدگاه
احترام

احترام به کودکان، یکی از عوامل مهم در جذب و اطاعت آن‌ها ست. اگر پدر و مادری به فرزند خود احترام بگذارند، در تربیت او موفق‌ترند. چون کودکان در این‌ صورت بهتر به سخنان و نصایح والدین خود #گوش می‌دهند؛ اگر به شخصیت آن‌ها بی‌احترامی یا توهین شود، این رفتار دشمنی و کینه ی آن‌ها […]

احترام به کودکان، یکی از عوامل مهم در جذب و اطاعت آن‌ها ست. اگر پدر و مادری به فرزند خود احترام بگذارند، در تربیت او موفق‌ترند. چون کودکان در این‌ صورت بهتر به سخنان و نصایح والدین خود #گوش می‌دهند؛ اگر به شخصیت آن‌ها بی‌احترامی یا توهین شود، این رفتار دشمنی و کینه ی آن‌ها را به همراه خواهد داشت.

 

اکرام کردن همان رفتاری است که به موجب آن احساس بزرگ و محترم بودن در فرد پدید می‌آید و در او باور خوبی نسبت به خودش ایجاد می‌شود و محصولات شیرینی چون عزت و اعتماد به نفس به بار می‌آورد. اگر قصد تنبیه یا دعوا کردن او را دارید از هر گونه اقدامی که موجب تحقیر و خجالت کشیدن او شود خودداری کنید.

 

تنبیه بدنی به شدت موجب تحقیر انسان می‌شود. در اغلب موارد آنچه موجب گریه کودک می‌شود درد حاصل از تنبیه نیست بلکه درد حاصل از حقارت است. بنابراين هرگز رفتاری از خود بروز ندهيد كه موجب تحقير او شود.

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما