کنجکاوی جنسی

کنجکاوی‌های جنسی پسر و دختر از سنین دو یا سه سالگی شروع می‌شود و صد در صد طبیعی است کودکان از سه تا هفت سالگی کنجکاوند تا تمام قسمت‌های بدن خود را لمس و شناسایی کنند و یکی از این قسمت‌ها ناحیه تناسلی است و به‌دلیل آن‌که متوجه تفاوت‌هایی در آناتومی دو جنس می‌شوند، به‌دنبال […]

کنجکاوی‌های جنسی پسر و دختر از سنین دو یا سه سالگی شروع می‌شود و صد در صد طبیعی است کودکان از سه تا هفت سالگی کنجکاوند تا تمام قسمت‌های بدن خود را لمس و شناسایی کنند و یکی از این قسمت‌ها ناحیه تناسلی است و به‌دلیل آن‌که متوجه تفاوت‌هایی در آناتومی دو جنس می‌شوند، به‌دنبال جواب بوده، مشتاق مشاهده قسمت‌های مختلف بدن خود، والدین، همسالان یا احتمالاً بازیگران و ورزشکاران فیلم‌های غیراخلاقی هستند.

 

از طرفی به سبب آن که در کودکان از این سنین به بعد به مرور هورمون‌های جنسی ترشح می‌شود، تمایلات آنان بیشتر شده و اگر تحت کنترل و توجه والدین نباشند یا در محیط نامناسب پرورش یابند، عادات نامناسب جنسی و خلقیات ناشایست در آنان بروز خواهد کرد.

 

رسانه ها و برخی از وسایل ارتباط جمعی مثل اینترنت و ماهواره اگر به طور صحیح و با نظارت خانواده و بزرگسالان آگاه استفاده نشوند، در کنار تمام ضررهای جبران ناپذیری که دارند، می توانند زمینه ساز بلوغ زودرس هم باشند.

به طور کلی خانواده ها باید توجه داشته باشند که کودکان نباید قبل از رسیدن به سنی که آمادگی فکری و روحی برای پذیرش اطلاعات جنسی را داشته باشند از نظر ذهنی با این مقوله درگیر شوند. کوچکترین برخورد بی موقع با این موضوع می تواند کنجکاوی آن ها را تحریک کرده و زمینه ساز بسیاری از ترس ها یا انحرافات اخلاقی شود.

 

ارتباط برقرار كردن والدين با فرزندان خود در مورد مسائل جنسی از جمله وظايف تربيتی والدين است كه شايسته است در برقراري و حفظ آن جهت جلوگيری از زمينه بسياري از انحرافات و گناه ها كوشيد. نگاه ضد اخلاقی برخی والدين به اين مسأله و برخورد شديد و خشن آن ها پيامدهای نامطلوبی را به ارمغان خواهد آورد؛ زيرا چنين موضوع روان شناختی را تبديل به موضوعی اخلاقی كرده و كودک را حسّاس تر نموده و باعث تثبيت وی در عمل مورد نظر می گردد.

 

در بيان نكاتی كه در زمينه مسائل جنسی لازم است به كودک انتقال پيدا كند،‌ بايد از روش های غير مستقيم استفاده كرد و كمتر به روش های مستقيم متوسل شد.

قبل از هرچیز از حساسیت خود بکاهید زیرا حساسیت شما والدین موضوع را بدتر می کند و کودک ممکن است در مرحله اول در حضور والدین این کار را انجام دهد و حساسیت بالای شما او را به تنهایی و خلوت سوق می دهد و در نتیجه از نظارت شما می کاهد و زمینه ی شدت و ادامه بیشتر فراهم می شود.

 

از افعال محرک جنسی در قالب بازی (خاله بازی، آمپول بازی و…) خودداری شود.

وجود عفونت یا مشکلات کرمک و انگل در ناحیه تناسلی ممکن است موجب خارش و  رفع ان در این زمینه و وادار نمودن کودک به عمل مالیدن و رفع خارش نماید. پس لازم است به پزشک مراجعه و در این زمینه اطمینان حاصل کرد و اقدام به رفع عفونت و خارش احتمالی نمود.

 

سعی کنید نگذارید کودک ادار را مدت زمان زیاد در مثانه خود نگه دارد زیرا نگهداری ادرار باعث تحریک عضلات  و انقباض بیشتر آن می شود و موجب لذت بیشتر را برای کودک فراهم می آورد. از محبت سیرابش کنید و او را ببوسید ترجیحا پیشانی او و کوتاه مدت.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما