روشهایی برای تربیت فرزندی با ادب

تمامی والدین خواستار تربیت فرزندانی خوب و مودب هستند، به گونه ای كه هم در زندگی خانوادگی براحتی با اطرافیان ارتباط برقرار كنند و هم در اجتماع افرادی محترم باشند؛ در غیر این صورت اگر فرزندتان بی ادب است مطمئن باشید هیچ کس دوست ندارد با او همکلام شود، فرزند بی ادب به یک بزرگسال […]

تمامی والدین خواستار تربیت فرزندانی خوب و مودب هستند، به گونه ای كه هم در زندگی خانوادگی براحتی با اطرافیان ارتباط برقرار كنند و هم در اجتماع افرادی محترم باشند؛ در غیر این صورت اگر فرزندتان بی ادب است مطمئن باشید هیچ کس دوست ندارد با او همکلام شود، فرزند بی ادب به یک بزرگسال بی ادب تبدیل خواهد شد.

بزرگسالانی که مؤدب نیستند با شغل شان، همسرشان و دوستان شان مشکلات فراوانی خواهند داشت. پس با پرورش کودکی مؤدب به ایجاد جامعه ای مؤدب یاری نمایید.

در اینجا 12 روش را برای تربیت فرزندی با ادب به شما پیشنهاد میکنیم:

1) وقتی فرزندتان صحبت می کند به حرفش گوش کنید و به چشمانش نگاه کنید.

 

2) موقع ورود به اتاق فرزندتان در بزنید، خصوصاً وقتی که در اتاقش بسته است.

 

3) با فرزندتان همانطوری صحبت کنید که توقع دارید او به آن شکل با شما صحبت کند.

 

4) کودک شما به بازی و تفریح نیاز دارد، به نیازش احترام گذاشته و مدت زمانی را در نظر بگیرید تا با دوستانش بازی کند.

 

5) این حق را به فرزند خود بدهید که عقاید و ترجیحاتی متفاوت از شما و دیگر اعضای خانواده داشته باشد.

 

6) به مسائل خصوصی او احترام بگذارید، نامه ای که برای او ارسال شده را باز نکنید، به مکالمات تلفنی اش گوش ندهید و برای استفاده از وسایل متعلق به او، از خودش اجازه بگیرید.

 

7) در صورتی که فرزندتان درگیر موضوعی است که برای خودش و دیگران خطری ندارد، در کارش دخالت نکنید حتی اگر نیت تان کمک به او باشد. صبر کنید تا خودش از شما تقاضای کمک کند.

 

8) بگذارید فرزند شما با روش خودش به موقعیت های مختلف واکنش نشان دهد و از این بابت که نوع برخوردش متفاوت از شماست او را سرزنش یا مسخره نکنید.

 

9) وقتی با کودکتان شوخی می کنید یا قلقلکش می دهید به محض اینکه گفت: دیگه شوخی نکن یا قلقلکم نده بلافاصله به حرفش گوش کنید بدون اینکه به حاشیه بروید یا مسخره اش کنید.

 

10) فرزندتان را به اسم یا القابی صدا نکنید که دوست ندارد یا باعث خجالتش می شود یا احساس می کند بزرگ شده و دیگر آن القاب مناسب سنش نیست.

 

11) وقتی کسی از کودکتان سؤالی می پرسد، اجازه بدهید خودش جواب سؤال را بدهد و شما به جای او پاسخ ندهید. از جانب فرزندتان صحبت نکنید به ویژه زمانی که خودش حضور دارد.

 

12) موقع رو به رو شدن با آشنایی که اولین بار فرزند شما را می بینند، او را معرفی کنید. وقتی با دوستانتان مواجه می شوید و می بینید که بچه دار شده اند حتماً با فرزند آنها احوالپرسی کنید.

 

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما