تبلت ، او را از دنیای واقعی دور می کند

اگر کودکان زمان زیادی را به استفاده از تبلت و گوشی تلفن همراه اختصاص دهند از دنیای واقعی فاصله می‌گیرند و تعاملشان با محیط کم می‌شود. گاهی اوقات استفاده از تبلت و فضای مجازی جایگزین تعامل با همسالان، خانواده، پدر و مادر می‌شود، زمانی که کودک باید با والد خود رابطه برقرار کند تبلت و […]

اگر کودکان زمان زیادی را به استفاده از تبلت و گوشی تلفن همراه اختصاص دهند از دنیای واقعی فاصله می‌گیرند و تعاملشان با محیط کم می‌شود.

گاهی اوقات استفاده از تبلت و فضای مجازی جایگزین تعامل با همسالان، خانواده، پدر و مادر می‌شود، زمانی که کودک باید با والد خود رابطه برقرار کند تبلت و فضای مجازی جایگزین می‌شود.

کودک باید با محیط تعامل داشته باشد، جستجو کند، بازی آزاد انجام دهد، چراکه با چنین کار‌هایی کودک ارتباط برقرار کردن با دیگران را یاد می‌گیرد.

زمانی که زندگی کودک محدود به تبلت و فضای مجازی می‌شود، هرآنچه که باید از محیط یاد گیرد را فرا نمی‌گیرد، برای کودکان زیر ۲ سال استفاده از تبلت و فضای مجازی ممنوع است، چراکه گاهی علائم شبه اوتیسم در آن‌ها دیده شده است.

مهارت‌های شناختی کودک از طریق کاوش در محیط به دست می‌آید، استفاده از تبلت مهارت‌های شناختی کودک را محدودتر می‌کند، همچنین اگر محتوای بازی‌ها متناسب با سن کودکان نباشد به عنوان مثال محتوای پرخاشگرانه داشته باشند می‌تواند باعث رواج پرخاشگری در کودکان شود.

والدین برای استفاده کودک خود از تبلت باید قانون بگذارند، والدین باید استفاده کودکان از تبلت را محدود و برای آن‌ها برنامه ریزی کنند.

گاهی والدین برای ساکت کردن کودک خود و رسیدگی به کار‌هایشان تبلت را به دست کودکان می‌دهند و این کار به استفاده کودکان از تبلت دامن می‌زند.

والدین با کودکان قرارداد ببندند، به عنوان مثال به کودک بگویند” نیم ساعت در روز می‌توانی بازی کنی” و “زمان مشخص شده که تمام شد تبلت را ازت می‌گیریم”.

والدین تبلت را از دست کودک به صورت ناگهانی نباید بگیرند و باید قبل از گرفتن این وسیله به کودک اعلام کنند، به عنوان مثال اگر ۵ دقیقه مانده که زمان مشخص شده تمام شود به کودک اعلام کنند که وقت بازی او با تبلت تمام شده است،اگر این کار تکرار شود کودکان قوانین را یاد می‌گیرند و عادت می‌کنند.

بازی کودکان با والدین یا همسالان و یا رفتن او به پارک موجب می‌شود که او کمتر از تبلت استفاده کند.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما