مارس 2
بازدید : 844
نظرات : بدون دیدگاه
دکور اتاق کودک با چاشنی خلاقیت

آراستن و دکوربندی اتاق کودک، بیش از این که هزینه در برداشته باشد، به حوصله و خلاقیت نیاز دارد. توصیه ی روان شناسان کودک بر این است که اتاق اختصاصی یک کودک را تا حد امکان ساده اما کارآمد بیاراییم و لوازمی در حد رفع نیاز برای وی در نظر بگیریم. لزومی ندارد برای اتاق […]

آراستن و دکوربندی اتاق کودک، بیش از این که هزینه در برداشته باشد، به حوصله و خلاقیت نیاز دارد. توصیه ی روان شناسان کودک بر این است که اتاق اختصاصی یک کودک را تا حد امکان ساده اما کارآمد بیاراییم و لوازمی در حد رفع نیاز برای وی در نظر بگیریم.

لزومی ندارد برای اتاق کودک مان هزینه ی زیادی صرف کرده، مبلمان گران قیمت تهیه کنیم؛ چون کودکان بیش از بزرگان به تنوع و لوازم جدید نیاز دارند. البته دقت داشته باشید که ایجاد تنوع الزاماً با صرف مبالغ هنگفت و تهیه ی وسایل تزیینی گران بها همراه نیست؛ برعکس با کم ترین هزینه می توان نتایج فوق العاده خوبی به دست آورد. برای مثال، بد نیست با توجه به تغییر فصل ، پوشش های پارچه ای اتاق را تعویض کنیم .

هراز گاهی، بعضی مبلمان اتاق را تعویض کنیم و هر از گاهی، بعضی مبلمان اتاق یا رنگ لوازم و اشیا را تغییر دهیم، تا هم متناسب با رشد سنی کودک باشد و هم فضای حاکم در اتاق وی را دگرگون سازد و با ایجاد تنوع ، موجب تقویت روحیه ی فرزندمان شود.

اگر شما صاحب فرزند باشید، می دانید که بچه ها به لوازم کوچکی چون اسباب بازی، خودکار، دفتر، کیف، جوراب، کفش، و به طور کلی وسایل شخصی مورد مصرف شان، احساس تملک و وابستگی دارند، اما درباره ی لوازمی هم چون تخت و کمد و پرده، حساسیت زیادی نشان نمی دهند و حتی خودشان پیشقدم شده، از شما می خواهند مبلمان جدید برای اتاق شان تهیه کنید؛ این در حالی است که کودکان در برابر جدا شدن از یک عروسک یا ماشین کهنه به سختی مقاومت می کنند و حاضر به از دست دادن وسیله ی بازی دلخواه خود نیستند.

افزودن تزیینات کوچکی مثل آباژور با قاب و پایه ی رنگین و زیبا، صندلی های پلاستیکی یا فایبرگلاس، نیمکت چوبی، جالباسی پایه دار عروسکی، تخته وایت برد، حباب رنگارنگ برای لوستر اتاق، انواع چراغ خواب و مطالعه، یا عروسک های پشمی کوچک و بزرگ، تابلوها و پوسترهایی از شخصیت های مورد علاقه ی کودک، یا نقاشی ها و کاردستی های فرزندتان، همه به آراسته شدن فضای اتاق کمک می کنند، در عین حال عناصر ثابتی نیستند و به راحتی می توان پس از مدتی آن ها را حذف یا جایگزین کرد.

فراموش نکنید که در این مورد با کودک تان مشورت کنید و از طریق گفتگو، به تفاهم و اتفاق نظر برسید. در ضمن مطمئن باشید ایجاد تنوع و دگرگونی در اتاق بچه ها اهمیت زیادی دارد و حس سرخوشی و نشاط را در آنان بالا می برد.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما