مارس 2
بازدید : 1137
نظرات : بدون دیدگاه
بازی هایی برای برانگیختن کنجکاوی کودکان

انجام برخی بازی ها و حرکات برای کودکان به افزایش تمرکز و دقت آن ها کمک می کند که ساخت و بازی با حباب نمونه ای از این موارد است که سبب ایجاد هیجان و برانگیختن حس کنجکاوی آن ها می شود. تهیه اشکال هندسی به رنگ های مختلف و نوشتن اعداد یا حروف پشت […]

انجام برخی بازی ها و حرکات برای کودکان به افزایش تمرکز و دقت آن ها کمک می کند که ساخت و بازی با حباب نمونه ای از این موارد است که سبب ایجاد هیجان و برانگیختن حس کنجکاوی آن ها می شود.

تهیه اشکال هندسی به رنگ های مختلف و نوشتن اعداد یا حروف پشت آن ها توسط والدین و درخواست از کودک برای مرتب کردن آن ها براساس شکل یا رنگ همچنین شمردن اعداد یکی دیگر از بازی های تاثیر گذار بر هوش بچه ها است.

بازی با چوب کبریت به صورت ساخت اشکال و چیدن آن ها به طور منطم در داخل جعبه همچنین تهیه بطری با سایزهای مختلف و خواستن از کودک که درب آن ها را در مدت زمان مشخص ببنند، باعث می شود تا ذهن وی با مفهوم نظم در اشیاء و سرعت عمل در انجام کارها آشنا شود.

بازی با بادکنک و چیدن آن ها براساس رنگ و سایز، آشنایی با مدل برگ های مختلف درختان و همچنین بستن چشم کودک و قرار دادن اشیاء متفاوت در دست وی و درخواست برای حدس زدن نام آن وسیله از جمله دیگر بازی هایی است که باعث افزایش تمرکز فررندان می شود.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما