فوریه 17
بازدید : 1718
نظرات : بدون دیدگاه
کلاس زبان

اگر فرزندتان یک زبان خارجی یاد بگیرد و آن را به ذهن بسپارد بعدها جایگاه بهتری در بازار کار جهانی خواهد داشت. البته او را مجبور به این کار نکنید و یادگیری را مفرح نگه دارید. آسان ترین راه تشویق کودک به یادگیری زبان خارجی شرکت در کلاس های زبان مدرسه است. اگر مدرسه توانایی […]

اگر فرزندتان یک زبان خارجی یاد بگیرد و آن را به ذهن بسپارد بعدها جایگاه بهتری در بازار کار جهانی خواهد داشت. البته او را مجبور به این کار نکنید و یادگیری را مفرح نگه دارید.
آسان ترین راه تشویق کودک به یادگیری زبان خارجی شرکت در کلاس های زبان مدرسه است. اگر مدرسه توانایی برگزاری چنین کلاس هایی را ندارد می توانید پیشنهاد کنید که انجمن اولیا و مربیان کلاس ها را برگزار کند. مهم ترین مشکل یادگیری زبان خارجی در سنین بسیار پایین ماندگاری است. البته کودکان کوچک تر سرعت یادگیری بالاتری دارند اما انتظار نداشته باشید بدون برنامه ریزی برای تداوم یادگیری، فرزندتان بتواند در بزرگسالی به زبانی دیگر سخن بگوید. طرفداران یادگیری زبان می خواهند حتی پیش از یادگیری زبان اول، فرزند شما را با زبان دوم آشنا کنند.

آن ها ادعا می کنند توانایی طبیعی در گوش کردن و تولید مجدد اصوات، الگوهای آهنگین و ساختار عبارتی دارند. ذهن الاستیکی آن ها توانایی یادگیری دو زبان را در آن واحد دارد.

در اثر یادگیری زبان خارجی، زبان مادر و دیگر مهارت های تحصیلی آنان مانند ریاضیات پیشرفت می کند. فرزندتان در سن خیلی پایین متوجه می شود که می تواند به یک مهارت به بیش از یک شیوه بپردازد و به این ترتیب توانایی اش در حل مشکلات بالا می رود.

اگر یک زبان خارجی را در سن پایین یاد بگیرند می توانند بعدها زبان های دیگر را هم بهتر صحبت کنند. دانستن زبان خارجی حساسیت فرزندتان نسبت به فرهنگ های دیگر را افزایش می دهد و او را نسبت به جهان آگاه تر می سازد.

اگر فرزندتان از شرکت در کلاس زبان سر باز می زند نا امید نشوید، می توانید از جایگزین های زیر استفاده کنید:

از تلویزیون، سی دی، کاست و ویدئوهای خارجی زبان استفاده کنید.

لغت نامه ها و کتاب های تصویری خارجی بخرید. بسیاری از داستان های مورد علاقه فرزندتان به زبان دیگری نیز موجود است و می توانید آن ها را تهیه کنید.

هر از چند گاهی یک روزنامه خارجی بخرید. به این ترتیب فرزندتان می تواند علاوه بر دیدن لغات با زبان مکتوب و دستور زبان نیز آشنا شود.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما