فوریه 15
بازدید : 1693
نظرات : بدون دیدگاه
تنوع غذایی ، بهره هوشی بالا

غذاهای متنوعی برای خانواده تان تهیه کنید تا همه جور غذای مفید در دسترس آن ها باشد. اطمینان حاصل کنید که فرزندتان رژیم غذایی متعادلی حاوی حبوبات، میوه ها و سبزیجات، محصولات لبنی و نوعی از گوشت یا جانشین گوشت دریافت کند. غذا سوخت لازم را برای سالم و باهوش نگه داشتن کودکان تامین می […]

غذاهای متنوعی برای خانواده تان تهیه کنید تا همه جور غذای مفید در دسترس آن ها باشد. اطمینان حاصل کنید که فرزندتان رژیم غذایی متعادلی حاوی حبوبات، میوه ها و سبزیجات، محصولات لبنی و نوعی از گوشت یا جانشین گوشت دریافت کند. غذا سوخت لازم را برای سالم و باهوش نگه داشتن کودکان تامین می کند.
از پزشک در مورد دی اچ ای (DHA) یا دوکوزاکسونیک اسید سوال کنید. اسید چرب امگا ۳ با رشد مغزی و وضعیت تحصیلی در ارتباط مستقیم است. دی اچ ای در شیر مادر موجود است بنابراین شیر دادن از سینه را فراموش نکنید. اطمینان حاصل کنید که غذاهای حاوی دی اچ ای می خورید مانند ماهی سالمون (ماهی آزاد)، شاه ماهی و ماهی تن تا شیرتان مغذی تر باشد.

یک صبحانه مغذی تدارک ببینید. حتی اگر فرزندتان از صبحانه متنفر است با حداقلی از پروتئین و حبوبات او را راهی کنید.

تحقیقات نشان می دهد که کودکان مبتلا به فقر آهن نمرات پایین تری در ریاضیات می گیرند و بدخلق تر، خسته تر و حواس پرت تر از همکلاسان غنی از نظر آهن هستند، پس غذاهای غنی از نظر آهن را فراموش نکنید.

مقدار زیادی آب در رژیم غذایی روزانه در نظر بگیرید. مصرف روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب، کل بدن به خصوص مغز را فعال نگه می دارد.

هرگز نوشابه گازدار نخرید. نوشابه از آب قند و مواد شیمیایی ای تشکیل شده که دندان فرزندتان را خراب می کند و مقداری زیادی کالری زاید به بدن او تزریق می کند و ذهن فرزندتان بعد از هجوم شکر، به طور اجتناب ناپذیر افت می کند.

شیرینی ها را محدود کنید. شیرینی ها و هله هوله ها مانند چیپس، کالری های زایدی به بدن تزریق می کنند که به ذهن آسیب می زنند و باعث افزایش وزن نیز می شوند.

رستوران های فست فود، ویتامین و مواد معدنی موجود در غذاها را از آن ها بیرون می کشند و مقدار زیادی چربی، نمک و شکر ناسالم به بدن تزریق می کنند، پس خوردن غذا در فست فود را محدود کنید.

انواع مشخصی از چربی سلامتی ما را به خطر می اندازند و بیماری هایی مانند کلسترول بالا یا گرفتگی شریان ها را به وجود می آورند. اگر امکان انتخاب دارید سعی کنید بیشتر از چربی های اشباع نشده غیر حیوانی استفاده کنید. همچنین از مصرف چربی های موجود در روغن های گیاهی هیدروژنه اجتناب کنید.

تلویزیون مقدار متنابهی تبلیغ در مورد غذاهای آماده و شیرین پخش می کند. اگر فرزندتان تلویزیون تماشا می کند با او در مورد تبلیغات و اهداف آن ها صحبت کنید تا او خیلی زود تبدیل به یک مصرف کننده عاقل شود.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما