فوریه 11
بازدید : 943
نظرات : بدون دیدگاه
چرا باید تاریخ بخوانیم؟

تاریخ و جغرافی به فرزند شما می گوید چه کسی است و از کجا آمده است. فرزند شما با خواندن تاریخ مفهوم شهروند خوب بودن را درک می کند. می توانید با انجام بعضی از فعالیت های زیر مکان ها و وقایعی را که برای شما، خانواده تان، جامعه تان و دنیا اهمیت دارد به […]

تاریخ و جغرافی به فرزند شما می گوید چه کسی است و از کجا آمده است. فرزند شما با خواندن تاریخ مفهوم شهروند خوب بودن را درک می کند. می توانید با انجام بعضی از فعالیت های زیر مکان ها و وقایعی را که برای شما، خانواده تان، جامعه تان و دنیا اهمیت دارد به فرزندتان بیاموزید.

تقویت مهارت جغرافی
پازل ها و نقشه هایی از دنیا و کشور خودتان بخرید. کشورها و استان های مختلف را به او نشان دهید.

یک نقشه از اتاق فرزندتان بکشید. از او بخواهید جای اشیا را در نقشه مشخص کند.

یک اطلس و کره جغرافیایی تهیه کنید. هر زمان برای سفر برنامه ریزی می کنید از این ابزارهای جغرافیایی هم استفاده کنید.

در سفرها کار جهت یابی با کمک نقشه را به فرزندتان محول کنید.

روی دیوارها نقشه ها و تصاویری از مکان های جالب آویزان کنید. روی مکان هایی که به آن ها سفر کرده اید یا خواهید کرد، علامت بگذارید.

در مورد فرهنگ های دیگر تحقیق کنید. در رستوران های فرهنگ های دیگر غذا بخورید. در خانه غذاهای جاهای دیگر را بپزید. کلکسیون سکه و تمبر خارجی درست کنید. به موسیقی نقاط دیگر دنیا گوش دهید.

تقویت مهارت تاریخ
به خویشاوندان توجه کنید:

یک درخت و توالی زمانی خانوادگی تهیه کنید. با صحبت در مورد نسل های مختلف، فرزندتان را با تاریخ خانواده آشنا کنید. برای او درباره گذشتگان توضیح دهید.

ببینید اعضای خانواده در چه مکان هایی بزرگ شده اند آن را با جامعه و موقعیت امروز خودتان مقایسه کنید.

به نامه ها و عکس های قدیمی خانوادگی نگاه کنید.

فرزندتان را تشویق به انجام تحقیقات تاریخی کنید. از او بخواهید از مسن ترها بپرسد چطور زندگی می کرده اند.

به محل زندگی تان توجه کنید. در مورد تاریخچه ساختمان ها، بناها یا بناهای یادبود تحقیق کنید. به کتابخانه محلی، سالن اجتماعات یا موزه تاریخ بروید. سعی کنید با نشان دادن این نکته که محلات همیشه یک شکل نبوده اند فرزندتان را با تاریخ آشنا کنید.

به وقایع خاص توجه کنید. تولدها و تعطیلات خاص را جشن بگیرید. یک جعبه پر از اشیای به یادماندنی را در جایی دفن کنید. می توانید داخل جعبه عکس، روزنامه و یک نامه راجع به آن روز خاص بگذارید و حتی یک نوار ضبط شده در آن قرار دهید. یادتان باشد که چند سال بعد جعبه را از زیر خاک بیرون بیاورید.

به اتفاقات فعلی توجه کنید. روزنامه و مجله بخوانید. مطالب جالب را به فرزندتان نشان دهید و نظر او را بپرسید. سوالات را ساده و متناسب با سن کودک طرح کنید. اغلب کودکان خودمحورند اما نظراتی هم برای خودشان دارند.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما