فوریه 9
بازدید : 1506
نظرات : بدون دیدگاه
تکالیف درسی سنگین است؟

از زمانی که فرزندتان به مدرسه رفت، انتظار تکلیف درسی را داشته باشید. این روزها این سرگرمی از همان رفتن به مهدکودک شروع می شود. شش ساله های امروزی برای انجام تکالیف به طرز چشمگیری بیش از شما در دو دهه قبل وقت صرف می کنند. در مورد میزان کاری که فرزندتان باید انجام دهد […]

از زمانی که فرزندتان به مدرسه رفت، انتظار تکلیف درسی را داشته باشید. این روزها این سرگرمی از همان رفتن به مهدکودک شروع می شود. شش ساله های امروزی برای انجام تکالیف به طرز چشمگیری بیش از شما در دو دهه قبل وقت صرف می کنند.
در مورد میزان کاری که فرزندتان باید انجام دهد اتفاق نظری وجود ندارد. مدافعان حجم کاری بیشتر به تحقیقاتی تکیه می کنند که نشان می دهد یک معلم معمولی دبستان کمتر از یک ساعت در هفته به کودکان تکلیف می دهد، البته این مقدار برای برانگیختن متفکران باهوش بسیار ناچیز است مگر اینکه شاگرد مهدکودک یا کلاس اول باشد. این میزان را با تحقیقاتی مقایسه کنید که نشان می دهند کودکان در هفته ۲۲ ساعت تلویزیون تماشا می کنند. منتقدان به کسانی که اصرار دارند برای بعد از ساعت های مدرسه تکالیف درسی بیشتری داده شود یادآوری می کنند که فشار بیش از حد انجام تکالیف، منافع افزایش تکالیف درسی را کاهش می دهد. آن ها معتقدند تکالیف درسی بیش از حد خانه را تبدیل به غول ترسناک می کند و کودک خود را خشمگین و بی دفاع حس می کند.

بیشتر برنامه ریزی های تکالیف مدرسه، به ازای هر سال تحصیلی، ده دقیقه تکلیف درسی در هر شب در نظر می گیرند، مثلا شاگردان سال دوم دبستان باید هر شب بیست دقیقه تکلیف داشته باشند. این نوع طراحی تکلیف، سرعت فردی و کیفیت انجام تکالیف را در نظر نمی گیرد. اگر احساس می کنید تکالیف مدرسه فرزندتان خیلی زیاد است به مدرسه اطلاع بدهید. ممکن است معلم ها تصور کنند این چیزی است که شما برای رسیدن فرزندتان به موفقیت های بالاتر انتظار دارید.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما