فوریه 9
بازدید : 842
نظرات : بدون دیدگاه
برچسب زدن

برچسب زدن به کودک کار صحیحی نمی باشد، زیرا هر آنچه شما به فرزند خود بگویید او به همان تبدیل می شود. برچسب زدن عزت نفس ضعیف کودک را نابود می کند، اما گاهی روشی مفید برای شما است تا شیوه هایی برای از پس آن برآمدن بیابید. ولی باید توجه داشته باشید که زمانی […]

برچسب زدن به کودک کار صحیحی نمی باشد، زیرا هر آنچه شما به فرزند خود بگویید او به همان تبدیل می شود. برچسب زدن عزت نفس ضعیف کودک را نابود می کند، اما گاهی روشی مفید برای شما است تا شیوه هایی برای از پس آن برآمدن بیابید. ولی باید توجه داشته باشید که زمانی که با کودک هستید و یا در مورد او صحبت می کنید هرگز از برچسب ها استفاده نکنید.
توجه کامل کودک توجه طلب هر کار ممکنی انجام می دهد تا توجه شما را جلب نماید و شاید به این دلیل است که می خواهد اطمینان حاصل کند که شایسته توجه شما است. پس شما نیز باید وقت مناسبی در اختیارش قرار دهید. سعی کنید علت اصلی اضطراب او را بیابید. هرگز او را نادیده نگیرید، زیرا باعث تشدید رفتار نادرست اش می گردد. هنگامی که به کودک توجه نشان می دهید بسیار اهمیت دارد که این توجه کامل باشد.

احساس موفقیت چنین کودکانی نیاز دارند که در کاری احساس موفقیت کنند. شما باید به او کمک کنید تا مسئولیت هایی را برای تاکید بر توانایی رهبری اش بپذیرد. به عنوان مثال غذا دادن به حیوان خانگی، کمک در کارهای منزل، پیوستن به گروه های مختلف و … . چنین مهارت هایی را در او تقویت نمایید و او را بابت داشتن این مهارت ها مورد تحسین قرار دهید.

تشویق و تحسین پیشرفت های کودک را زیر نظر بگیرید و هر گونه بهبودی را مورد تحسین قرار دهید. برای پاداش رفتار مثبت معطل نکنید. به دنبال فرصت هایی باشید تا به طور طبیعی و به راحتی او را تشویق و تحسین نمایید.

الگوی مناسب همان گونه باشید که انتظار دارید فرزندتان رفتار کند. مهربان، مراقب، آرام و جدی باشید و با ملایمت و نرمی با کودک صحبت کنید. از مضطرب کردن فرزندتان بپرهیزید. با رفتار خود روش های مناسب رفتاری را به او آموزش دهید، به عنوان مثال اگر فرزندتان با کودکان دیگر سازگار نیست در قالب بازی و سرگرمی روش های صحیح معاشرت را به او آموزش دهید.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما