فوریه 9
بازدید : 809
نظرات : بدون دیدگاه
چگونه گاز گرفتن بچه ها را متوقف کنیم؟

کودک شما در حوالی یک سالگی که دندان در می آورد، ممکن است به طور اتفاقی در حین شیر خوردن سینه را گاز بگیرد که اگر این موضوع متوقف نگردد می تواند موجب نوعی بازی و عادت در کودک گردد. اما چگونه می توان گاز گرفتن کودک را متوقف کرد؟ گاز گرفتن گاز گرفتن کودک […]

کودک شما در حوالی یک سالگی که دندان در می آورد، ممکن است به طور اتفاقی در حین شیر خوردن سینه را گاز بگیرد که اگر این موضوع متوقف نگردد می تواند موجب نوعی بازی و عادت در کودک گردد. اما چگونه می توان گاز گرفتن کودک را متوقف کرد؟

گاز گرفتن
گاز گرفتن کودک در اوایل به طور غریزی رخ می دهد اما بعد از مدتی تبدیل به یک موضوع ارادی می گردد. در سن یک تا دو سالگی کودکان از گاز گرفتن به عنوان یک ابزار برای بیان عصبانیت و شادی خود استفاده می کنند و از این طریق با دیگران ارتباط برقرار می سازند. شاید متوجه شده باشید که کودک شما در هنگام خستگی تمایل بیشتری به گاز گرفتن دارد.
از دو تا سه سالگی به بعد گاز گرفتن کودک راهی برای ابراز خشم و ترساندن دیگران به کار برده می شود.

چه باید کرد؟
شاید گاز گرفتن برای کودک بین یک تا دو سالگی چندان اهمیتی نداشته باشد. برای فرزندتان توضیح دهید که گاز گرفتن باعث ایجاد درد می گردد و او نباید این کار را انجام دهد، زیرا کودک در این سن این موضوع را نمی داند. برای چنین کودکانی می توانید از دندان گیر استفاده نمایید. همراه داشتن یک دندان گیر که در مواقع ناراحتی بتواند آن را گاز بگیرد ممکن است کمک کننده باشد.
در کودکان بزرگ تر اگر زمان گاز گرفتن کودک قابل پیش بینی است باید در آن اوقات مراقبش بود. باید قبل از اینکه فرزندتان گاز بگیرد، از آن جلوگیری نمایید. در زمان مناسبی با کودک صحبت نمایید و از او بخواهید که هر گاه ناراحت یا عصبانی است و قبل از این که کسی را گاز بگیرد به شما بگوید. شما نیز باید او راهنمایی نمایید و به او بگویید چه کاری انجام دهد تا از گاز گرفتن صرف نظر کند.
اگر گاز گرفتن اتفاق افتاده است باید بلافاصله با یک نه قوی او را از این عمل بازدارید. باید خیلی محکم و قاطع به او اعلام دارید که از این اتفاق چقدر ناخشنود و ناراضی هستید و او دیگر نباید این عمل را تکرار کند. چند دقیقه در کنارش باشید و یا بغلش کنید ولی از بحث طولانی بپرهیزید.
زمانی که احساس می کنید فرزندتان می خواهد شما را گاز بگیرد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که خود را کنار بکشید و نگذارید دوباره مورد حمله او واقع گردید و باید به طور واضح عدم رضایت خود را به او نشان دهید و به او بفهمانید هرگز اجازه نخواهید داد این عمل تکرار شود.
گاز گرفتن به طور معمول در اواخر سه سالگی برطرف می گردد. در این سن فرزند شما می تواند صحبت کند و احساسات خود را بیان نماید و در عین حال می تواند خودش را کنترل کند. اگر بعد از این سن همچنان به گاز گرفتن ادامه داد بهتر است به پزشک مراجعه نمایید.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما