فوریه 8
بازدید : 563
نظرات : بدون دیدگاه
تولد فرزندتان نزدیک است!

تولد فرزندتان نزدیک است و شما در فکر تدارک یک جشن تولد هستید. ممکن است برنامه های متنوعی داشته باشید و فکر می کنید این کار برای خوشحال کردن فرزندتان لازم است. این در حالی است که کودکان در یک مهمانی ساده و بی پیرایه اوقات بهتر و خوش تری خواهند داشت. تصمیم گیری در […]

تولد فرزندتان نزدیک است و شما در فکر تدارک یک جشن تولد هستید. ممکن است برنامه های متنوعی داشته باشید و فکر می کنید این کار برای خوشحال کردن فرزندتان لازم است. این در حالی است که کودکان در یک مهمانی ساده و بی پیرایه اوقات بهتر و خوش تری خواهند داشت.

تصمیم گیری در مورد جشن تولد
قبل از صحبت با فرزندتان در مورد جشن، فکر کنید که می خواهید چه مقدار وقت و پول صرف این برنامه کنید. از قبل تصمیم بگیرید که مایل به انجام چه کاری هستید و چه کاری نمی خواهید انجام دهید. بعد از ساماندهی افکارتان با کودک صحبت کنید تا ببینید او چه نوع جشنی دوست دارد. این جشن متعلق به اوست و شما باید خواسته های کودک را در نظر بگیرید. البته شما باید تصمیم نهایی را بگیرید.

مشارکت کودک در برگزاری مهمانی
در برنام ریزی و آماده سازی مهمانی از فرزندتان کمک بگیرید. به عنوان مثال یک کودک ۵ ساله می تواند بادکنک ها را آماده کند، یک کودک ۹ ساله می تواند اتاق را تزئین کند و یک کودک ۱۱ ساله می تواند برای هماهنگی سفارش کیک با قنادی تماس بگیرد. کودکی که در مراحل مختلف برنامه ریزی برای جشن تولد خود مشارکت می کند در نهایت خوشحال تر خواهد بود.

کادوهای جشن تولد
در روز جشن یا روز قبل از آن در مورد نکات مهم با فرزندتان صحبت کنید. با هم رفتارهایی را که هنگام ورود مهمانان یا طی جشن از او توقع دارید مرور کنید. در مورد رفتارهای مناسب به هنگام باز کردن هدایا صحبت کنید. مطمئن شوید فرزندتان به خاطر خواهد داشت که پس از باز کردن هدیه هر کس به آن شخص نگاه کند، نام او را بگوید و تشکر کند. به او بگویید اگر هدیه ای را باز کرد و متوجه شد خودش آن را دارد چه واکنشی مناسب تر است «فقط بگو متشکرم، حرف مثبتی در مورد هدیه بگو. بعد آن را برایت عوض خواهیم کرد» واکنش او را در برابر هدیه ای که اصلا دوست ندارد با هم مرور کنید و چند جمله مناسب به او یاد بدهید.

برنامه جشن تولد
برنامه زمانی خاصی را تعیین کنید، البته می توانید طی جشن هم این کار را انجام دهید اما وقتی برنامه داشته باشید قطعا راحت تر پیش می رود. به این ترتیب وقتی والدین می آیند تا فرزندان شان را ببرند شما در حال باز کردن هدایا نیستید و مجبور نخواهید بود با عجله کاری را انجام دهید. برنامه زیر یک نمونه برنامه پیشنهادی می باشد:

ساعت ۱ تا ۴ مرتب کردن وسایل، تزئین اتاق و آماده کردن ساندویچ ها
ساعت ۴ تا ۵ ورود مهمان ها و بازی بچه ها
ساعت ۵ تا ۵.۳۰ توزیع ساندویچ و پاپ کورن
ساعت ۵.۳۰ تا ۶ بریدن کیک و توزیع آن
ساعت ۶ تا ۶.۳۰ باز کردن هدایا
ساعت ۶.۳۰ اتمام جشن

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما