فوریه 3
بازدید : 522
نظرات : بدون دیدگاه
از اقدام انتقاد کنید نه از نوجوان تان

والدین اغلب تا حدودی سردرگم می شوند که چگونه فرزندشان را که به نوجوانی رسیده منضبط کنند. روشی که فرزندتان را منضبط می کنید مخصوص شما و فرزندتان است. شیوه شما تحت تاثیر عوامل زیادی شامل شخصیت شما و فرزندتان قرار می گیرد. از اقدام انتقاد کنید نه از نوجوان تان. همیشه گفتن اینکه فرزندتان […]

والدین اغلب تا حدودی سردرگم می شوند که چگونه فرزندشان را که به نوجوانی رسیده منضبط کنند. روشی که فرزندتان را منضبط می کنید مخصوص شما و فرزندتان است. شیوه شما تحت تاثیر عوامل زیادی شامل شخصیت شما و فرزندتان قرار می گیرد.
از اقدام انتقاد کنید نه از نوجوان تان. همیشه گفتن اینکه فرزندتان لجباز یا بد است، تنها به عزت نفس و اعتماد به نفس او لطمه می زند.

ثابت قدمی کلید منضبط کردن خوب است. اگر برخی رفتارها دیروز پذیرفته شده نبود، امروز هم نباید پذیرفته شود.

عواقب باید معقولانه باشد و بلافاصله انجام شود. از قوانین خود پیروی کنید. اگر نوجوان شما این قوانین را به طور دائم رعایت نمی کند لازم است به نوعی محدودیت و از بین بردن امتیازات را افزایش دهید تا به او در مورد عواقب اعمالش بیاموزید.

به دنبال جایگزینی برای «نه» بگردید. سعی کنید راه های مثبتی را برای راهنمایی رفتار فرزندتان پیدا کنید. بهتر است نظرات خود را بر روی دو تکه کاغذ مختلف بنویسید. بر روی یک کاغذ نظرات خود را از دید یک ناظر بی طرف نوشته و بر کاغذ دیگر دیدگاه مادرانه خود را بنویسید. متوجه می شوید که فرزندتان در مورد طرز فکرها و دیدگاه های دیگران بیشتر فکر می کند.

آرامش خود را حفظ کنید. تماشای والدینی که کنترل خود را از دست داده اند، فریاد می زنند یا جیغ می کشند می تواند نوجوان شما را بدون در نظر گرفتن سن او بترساند و آن الگویی را که شما برای فرزندتان می خواهید به وجود نمی آورد.

متوجه رفتار خوب نوجوان خود باشید و متناسب با آن او را تحسین کنید. به نوع توجهی که به نوجوان تان نشان می دهید واقف باشید. به دنبال رفتار مثبت بگردید.

قوانین منصفانه و منطقی تعیین کنید. در مورد آنچه مورد قبول است و آنچه مورد قبول نیست با همسر خود توافق داشته باشید. فقط شما می توانید در مورد انضباط خود ثابت قدم باشید.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما