ژانویه 27
بازدید : 590
نظرات : بدون دیدگاه
دروغگوها را بشناسید!

دروغ گفتن به صورت ناخودآگاه باعث بروز واکنش هایی می شود که تحت کنترل فرد نیست و می توان از روی این عکس العمل ها به عدم صداقت افراد پی برد.بیشتر افراد، هنگام دروغ گفتن از تماس چشمی خودداری می کنند و حاضر به نگاه کردن در چشم فرد مقابل نیستند. البته برخی افراد ممکن […]

دروغ گفتن به صورت ناخودآگاه باعث بروز واکنش هایی می شود که تحت کنترل فرد نیست و می توان از روی این عکس العمل ها به عدم صداقت افراد پی برد.
بیشتر افراد، هنگام دروغ گفتن از تماس چشمی خودداری می کنند و حاضر به نگاه کردن در چشم فرد مقابل نیستند. البته برخی افراد ممکن است به دلیل خجالتی بودن از تماس چشمی امتناع کنند.
استفاده کردن از سوال خودتان در جواب نیز از دیگر علائم تشخیص این افراد است. به عنوان مثال اگر از فرد بپرسید که کیف مرا تو برداشته ای در پاسخ می گوید: نه کیف شما را من بر نداشته ام.
صحبت های افراد دروغگو معمولا انسجام ندارد و هر بار اطلاعات متفاوتی به شما می دهند و امکان دارد سخنانشان کاملا ضد و نقیض بوده و از یک پارچگی به دور باشد.
حرکات خشک بدن و عدم انعطاف در رفتار، کشیدن مداوم دست به پشت سر و لمس بینی از دیگر علائم دروغگویی است. البته تشخیص عدم صداقت افراد امر راحتی نبوده و از لحاظ اخلاقی درست نیست که بدون دلیل دیگران را به دروغگویی متهم کنیم ولی موارد ذکر شده در برخی موارد می تواند در فرد دروغگو بروز کند.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما