بلوغ زودرس ، آنچه والدین باید بدانند

والدین باید نسبت به نوع تربیت و رشد شخصیتی فرزند خود نهایت دقت را به ‌کار گیرند، در واقع این نوع رفتار بزرگترها و در وهله اول والدین است که برخی کودکان را به بلوغ جنسی زودرس دچار کرده و زمینه را برای بروز اختلالات روحی بیشتر فراهم می‌کند. به ‌عنوان ‌مثال پوشش نامناسب والدین، […]

والدین باید نسبت به نوع تربیت و رشد شخصیتی فرزند خود نهایت دقت را به ‌کار گیرند، در واقع این نوع رفتار بزرگترها و در وهله اول والدین است که برخی کودکان را به بلوغ جنسی زودرس دچار کرده و زمینه را برای بروز اختلالات روحی بیشتر فراهم می‌کند.

به ‌عنوان ‌مثال پوشش نامناسب والدین، تماشای فیلم‌هایی که متناسب با گروه سنی کودکان نیست، نبود کنترل روی فرزندان در خصوص استفاده از سایت‌ها و رسانه‌های غیراخلاقی و سایر بی‌توجهی‌هایی که در رابطه با تربیت فرزندان صورت می‌گیرد از جمله مواردی هستند که منجر به بروز بلوغ زودرس شده و زندگی روزمره فرزندان و آینده آن‌ها را دچار اختلال می‌کند.

در صورتی ‌که والدین با بلوغ زودرس فرزندان خود مواجه شدند باید بلافاصله به یک مشاور متخصص با گرایش خانواده مراجعه کرده و راه‌کارهای لازم برای نوع برخورد با این مسئله را دریافت کنند. همچنین باید در نظر داشته باشند که با مشاهده بلوغ زودرس نباید از منظر تنبیه و کتک وارد شوند، چرا که چنین برخوردی موجب می‌شود کودک در آینده دچار اختلالات روحی شده و حتی ممکن است در مسائل زناشویی خود دچار مشکل شود.

ارائه اطلاعات صحیح و درست، شفاف‌سازی برای کودک و در نهایت ارضای حس کنجکاوی وی در مورد مسائلی که برایش پیش می‌آید، بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و مذهبی و برخورد درست و منطقی در صورت مشاهده علائم بلوغ زودرس و بهره‌گیری از رسانه‌های درست و منطقی و متناسب با سن کودک، از جمله مؤلفه‌هایی است که والدین باید به‌ کار گیرند.

همچنین والدین باید در نظر بگیرند که سرگرم شدن فرزندشان با فعالیت‌های سالم از قبیل ورزش، آموزش نقاشی و … تأثیر زیادی روی سلامت روحی آن‌ها گذاشته و هیجانات آن‌ها را در مسیر درست تخلیه می‌کند.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما