اخبار ناگوار ، اختلالات اضطرابی کودکان

«اختلالات اضطرابی از پیامدهای مواجهه کودکان با اخبار بد و ناگوار است.» با توجه به اینکه کودکان از لحاظ رشد شناختی کاملا تکامل نیافته اند، نمی توانند اخبار را درست تحلیل و تفسیر کنند. در بسیاری از مواقع فکر کودکان در مواجهه با اخبار زلزله، سیل، جنگ و مسائلی از این قبیل تا مدتها مشغول […]

«اختلالات اضطرابی از پیامدهای مواجهه کودکان با اخبار بد و ناگوار است.»
با توجه به اینکه کودکان از لحاظ رشد شناختی کاملا تکامل نیافته اند، نمی توانند اخبار را درست تحلیل و تفسیر کنند. در بسیاری از مواقع فکر کودکان در مواجهه با اخبار زلزله، سیل، جنگ و مسائلی از این قبیل تا مدتها مشغول می شود.
اختلالات اضطرابی از پیامدهای مواجهه کودکان با اخبار ناگوار است ، کودکانی که زمینه مشکلات اضطرابی دارند، در مواجهه با این اخبار بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند. بسیاری از خانواده ها بدون توجه به حضور کودکان اخبار اضطراب آوری همچون سیل، زلزله، آلودگی هوا و جنگ را مشاهده و تفسیر می کنند. همچنین والدین باید مراقب باشند کودکان در معرض اخباری که محتوای خشن دارد قرار نگیرند و در همین راستا بر فعالیت کودکانشان در اینترنت نظارت داشته باشند.

سلامت روان بسیاری از کودکانی که تصاویر جنایات گروه های تروریستی همچون داعش را اتفاقی مشاهده کرده اند، تا مدت ها دچار چالش شده است، در مواردی مشاهده شده که کودک بر اثر این اتفاق از رفتن به مدرسه امتناع کرده و حتی در تغذیه و خواب دچار اختلال شده است. شنیدن اخبار ناگوار و اضطراب آور، مسائلی همچون اضطراب جدایی و افت تحصیلی را برای کودکان به دنبال دارد.اگر کودکی از رفتن به مدرسه امتناع می کند، شب ها به خواب نمی رود، در خواب کابوس می بیند، حاضر نیست تنها در اتاقش بخوابد و یا اینکه دچار علائم جسمی همچون دل درد، حالت تهوع و سر درد شده است، ممکن است بر اثر شنیدن اخبار اضطراب آور دچار آسیب شده باشد.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما