نوامبر 23
بازدید : 702
نظرات : بدون دیدگاه
بازی در روزهای بارانی

با فرا رسیدن فصل پاییز و سرما ، بسیاری از روزها ممکن است بارانی ویا حتی سرد باشد . به همین خاطر کودکان از این که مدام در خانه بمانند ویا اینکه بخواهند لباسهای گرم بپوشند ، کلافه می شوند. بهتر است والدین اجازه ندهند که روزهای بارانی تفریحات فرزندانشان خراب شود .آنها اگر نمی […]

با فرا رسیدن فصل پاییز و سرما ، بسیاری از روزها ممکن است بارانی ویا حتی سرد باشد . به همین خاطر کودکان از این که مدام در خانه بمانند ویا اینکه بخواهند لباسهای گرم بپوشند ، کلافه می شوند.

بهتر است والدین اجازه ندهند که روزهای بارانی تفریحات فرزندانشان خراب شود .آنها اگر نمی توانند بیرون از منزل بروند در داخل خانه سرگرمی هایی را برای کودکان خود ایجاد کنند.

یکی از سرگرمی ها درمنزل در روز بارانی ، کتاب خواندن کودکان و یا تماشای تلویزیون می باشد.اما بهتر است که به جای کارهای تکراری و تفریحات همیشگی ، کمی خلاقیت به کار ببرند و تفریحات سرگرم کننده به وجود آورند.

چادر بازی در خانه:مثلا با این بازی می توان به کودک وانمود کرد که به اردو رفته است . برای او در اتاق با یک ملحفه و صندلی ، چادر بزنید . برای او چراغ قوه ، کتاب و کمی خوردنی بیاورید تا بازی کند.

بازی شکار گنج:

یکی از بهترین سرگرمی های روز بارانی که کودک را خسته نمی کند ، بازی شکار گنج می باشد.بهتر است والدین سرنخ هایی را برای رسیدن به گنج قرار دهند. هر یک از سرنخ ها به سرنخ بعدی می رسد تا در نهایت کودک به گنج برسد.بهتر است برای تشویق کودکان، جایزه ای برای هر کدام از بچه ها که زودتر به گنج رسیده اند در نظر بگیرند .

همچنین می توانید از کودکان بخواهید که یک گروه تشکیل دهند و به کمک هم سرنخ‌ها را پیدا کنند تا به گنج برسند.

بازی های غیر دیجیتالی :

برای سرگرم کردن کودکان می توانید از آنها بخواهید که با یک کلمه یک داستان به شما بگوید و یا با هم شعر بخوانید و مشاعره انجام دهید.

دیدن فیلم های جدید و متنوع :

بهتر است در این روز بارانی فیلم های تکراری را کنار بگذارید و فیلم و کارتون های جدیدی برای کودکان خود به نمایش بگذارید تا با تماشای آنها دچار کسالت و خستگی در روز بارانی نشوند.

حمام حبابی :

یکی دیگر از سرگرمی های کودکان در روز بارانی ، رفتن به حمام حبابی است. سر خوردن در مخلوط کف صابون و مواد لغزنده ، هیجان زیادی را برای کودکان ایجاد می کند.

والدین بهتر است مقداری مایع دستشویی و یا صابون دست را با یک قاشق غذا‌خوری شکر یا عسل همراه یک سفیده تخم‌مرغ در یک ظرف تمیز مخلوط کنند و داخل وان حمام بریزند و با آب ترکیب کنند. عسل جذب پوست کودکان می شود و آن را مرطوب نگه می دارد و سفیده تخم مرغ هم به کودک کمک می کند تا حباب های بزرگتر و ماندگار تری را درست کند.

البته می توان گاهی در حمام شلخته بازی هم کرد و با دادن رنگ انگشتی به کودک به او اجازه بازی و نقاشی در حمام را دهید.

ترکیب آموزش و تفریح :

والدین می توانند در یک روز بارانی برای سرگرم کردن کودکان، مجله‌ها و روزنامه‌های قدیمی را بیرون بیاورند و ازاو بخواهند که عکس حیوانات، غذاها، بچه‌ها یا ماشین‌ها را پیدا کند و به او قیچی بی خطر و چسب مایع دهند تا در یک برگه بچسباند.

لباس پوشیدن کودک در روز بارانی

یکی دیگر از مشکلاتی که والدین با کودکان در روزهای بارانی دارند ، لباس گرم پوشیدن آنهاست . بسیاری از کودکان از پوشیدن لباسهای گرم خودداری می کنند.

برای این منظور پدرو مادر بهتر است ، ابتدا آرامش خود را حفظ کنند و با کودک لجبازی نکنند .

همچنین آنها برای ترغیب کودکان به پوشیدن لباس گرم بهتر است لباس نو برایشان بخرند و در انتخاب لباس جدید به او حق انتخاب دهند تا به این بهانه آنها بخواهند لباس گرم بپوشند .

همچنین باید اجازه بدهند خود کودک لباسش را بپوشد.والدین در نظر داشته باشند که لباسهای ضخیم و چند لایه تن فرزند خود نکنند چون همین نوع لباس او را خسته و کلافه می کند.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما