نوامبر 19
بازدید : 633
نظرات : بدون دیدگاه
نسبت به تغییر رفتار نوجوان هوشیار باشید

ممکن است کودک تان که تا دیروز فردی اجتماعی بود به یک باره خودش را در اتاقش حبس کند و به جای وقت گذراندن با خانواده اش با دوستانش باشد یا حتی خودش را از والدین کنار بکشد . این نشانه ها چراغ قرمزی است که باید به آنها توجه کنید . والدین باید به […]

ممکن است کودک تان که تا دیروز فردی اجتماعی بود به یک باره خودش را در اتاقش حبس کند و به جای وقت گذراندن با خانواده اش با دوستانش باشد یا حتی خودش را از والدین کنار بکشد . این نشانه ها چراغ قرمزی است که باید به آنها توجه کنید . والدین باید به دنبال علت و اصلاح این موارد باشند .

وقتی روحیات کودک تان به یکباره تغییر می کند
اگر کودک تان در یک لحظه شاد و سرحال و در ساعتی دیگر بد خلق و عصبی به نظر می رسد ، نباید این علامت را بی اهمیت بدانید . این رفتارها نشان می دهد کودک تان با دوستان نامناسبی در حال معاشرت و ارتباط است یا حتی ممکن است از نظر عصبی یا هورمونی در حال تجربه تغییراتی در بدن خود باشد و یا تغییرات اجتماعی روی او در حال روی دادن است .

در هر صورت نباید از این تغییرات به آسانی عبور کنید زیرا این تغییرات ممکن است بزرگتر شود و در آینده زندگی کودک را تحت تاثیر قرار دهد ، به طوری که برای کنترل این رفتارها دیر باشد .

الگوی بدی برای کودکان تان نباشید
شاید در میان کودک افرادی باشند که سیگار می کشند یا الکل خوردن را امری عادی می دانند . در این حالت الگوی بدی در مقابل کودک قرار دارد . باید نسبت به این مسائل حساسیت بیشتری داشته باشید و قبل از هر اتفاقی از بروز آن پیشگیری کنید .

مواظب خطر کردن نوجوانان باشید
بعضی از والدین به این دلیل که برخی از رفتارها در سنین نوجوانی طبیعی است ، نسبت به کارهای آنها بی توجه هستند . مثلا نوجوان تان خشونت می کند و یا ساعات زیادی را در خیابان ها پرسه می زند . او از نتیجه کارهای خود مطلع نیست و در این شرایط شما باید نتیجه رفتارها و بازتاب آن را به او بیاموزید . خطر کردن در سنین نوجوانی ممکن است زمینه ساز بروز خطرات جدی تر فرزندتان در آینده شود .

این نشانه ها را جدی بگیرید
وقتی نوع حرف زدن کودک تان از حالت طبیعی و مودبانه به سمت بد و نامناسب تغییر می یابد ، باید به دنبال علت این اتفاق و رفع آن باشید . ممکن است نمره های درسی او به یکباره افت کند ، در این حالت با مشورت با همسر و معلمش علت این مساله را بررسی و آن را رفع کنید .

گاهی پیش می آید که فرزندتان به سرگرمی هایی که در گذشته نسبت به آنها علاقه نشان می داد ، بی تفاوت می شود . این نشانه ها نیز از جمله نشانه هایی است که باید به دنبال علت بروز آن باشید . علاوه بر آن بی توجهی به ارزش های خانوادگی توسط کودک تان از جمله علائمی است که باید به آن اهمیت دهید و نسبت به اصلاح آن اقدام کنید .

والدین نباید نسبت به وجود علائمی که ذکر شد با این توجیه که این نشانه ها در خانواده های دیگر نیز اتفاق می افتد ، بی توجه باشند . باید بدانید کودک تان با توجه به ارزش های داخل خانواده رفتار می کند و باید نسبت به رفتارهای او هوشیار باشید و هیچ وقت خودتان را فریب ندهید .

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما