نوامبر 18
بازدید : 850
نظرات : بدون دیدگاه
از دور مراقب فرزندتان باشید!

کودکان معمولا در ابتدای دوران نوجوانی مسئولیت پذیر هستند. در عمل ، مقررات مربوط به موارد ایمنی را رعایت می کنند و کار خوب و بد را از هم تشخیص می دهند ؛ در عین حال ، گاهی اوقات رفتارهای غیرمنطقی دارند ، پس به مراقبت مداوم والدین احتیاج دارند. هنگامی که کودکان در خارج […]

کودکان معمولا در ابتدای دوران نوجوانی مسئولیت پذیر هستند. در عمل ، مقررات مربوط به موارد ایمنی را رعایت می کنند و کار خوب و بد را از هم تشخیص می دهند ؛ در عین حال ، گاهی اوقات رفتارهای غیرمنطقی دارند ، پس به مراقبت مداوم والدین احتیاج دارند.
هنگامی که کودکان در خارج از منزل به سر می برند ، معمولا تحت نظارت قرار دارند.
آنها در مدرسه ، کلاس های فوق برنامه ، اردوهای تفریحی ، مسابقات ورزشی ، گردش علمی و… تحت مراقبت بزرگسالان قرار دارند.
کودکان در این سن فقط در محیط منزل مدت زیادی را بدون این که کسی مراقبشان باشد تنها می مانند. وقتی کسی از کودکان مواظبت نمی کند ، مخصوصا اگر با دوستانشان همراه باشند ، دست به کارهای خطرناکی می زنند و در نتیجه مشکلاتی را به وجود می آورند.
کودکان در لحظاتی خاص ، مقررات وضع شده در خانه را از یاد می برند ، احتمالا به خاطر فشار همسالان یا علاقه به انجام کارهای پر شور و هیجان است.
کودک سیزده ساله ای شب دیروقت به یک پیتزا فروشی رفت ، در صورتی که به او تذکر داده شده بود ، هنگامی که والدینش در منزل نیستند ، بیرون نرود .
کودک یازده ساله ای ، بچه ی پنج ساله ی همسایه را اذیت کرد تا عاقبت او به گریه افتاد ؛ دو کودک دوازده ساله زمانی که تنها بودند ، برای تفریح و سرگرمی ، روی صورت یکدیگر پنیر مالیدند.
کودک ده ساله ای به همراه دوستش خانه را به هم ریخت و مقدار زیادی نوشابه ، چیپس و شکلات را روی زمین ریختند.
پسر سیزده ساله ای در مهمانی ، با دیگران دعوا و کتک کاری راه انداخت .
ممکن است فرزندتان بزرگ شده باشد ، اما باز هم به مراقبت شما احتیاج دارد. باید از بچه ها به تناسب سن و شرایطی که دارند ، مراقبت کرد. طبیعی است یک کودک ده ساله به مراقبت بیشتری احتیاج دارد تا یک بچه ی دوازده ساله.

فرزندتان در هر سنی که باشد ، باید اطلاع داشته باشید که کجاست و در حال انجام چه کاری است. ضروری است برای رفت و آمدهایش محدودیت قائل شوید و در موارد مختلف او را راهنمایی کنید.
شما مسئول کارهای فرزندتان در خانه یا بیرون از خانه هستید ، حتی اگر در محیط کار یا فعالیت های دیگر یا در مسافرت باشید.
اگر او میخواهد دوستانش را برای مهمانی دعوت کند ، حتی اگر تعداد کمی از دوستانش در آن شرکت کنند ، حتما شما هم در خانه حضور داشته باشید. اگر فرزندتان میخواهد در جشن تولد دوستش شرکت کند ، اطمینان حاصل کنید که والدین دوستش در خانه هستند.
اگر یکی از بچه های فامیل یا دوست کودکتان میخواهند شب را در خانه ی شما به سر ببرند ، ناظر کارهایشان باشید.
اگر بچه ها تا پاسی از شب بیدار هستند ، به آنها تذکر دهید. بهتر است از دور مراقب آنها باشید.
اگر بازی خطرناکی انجام می دهند ، سعی کنید راه حل های بهتری پیشنهاد دهید : (( چرا در حیاط بازی نمی کنی؟ )) ، (( تو را به تماشای مسابقه می برم )) ، (( بیا کمی پیتزا بخور )).
در مورد رعایت کردن موارد ایمنی و چگونگی رفتارش به او تذکر دهید. مهم این است که فرزندتان درباره ی مقرراتی که برای او وضع می کنید ، آگاهی کافی پیدا کند.
ممکن است او بعضی از آنها را از یاد ببرد یا نادیده بگیرد و بعضی اوقات به آنها عمل نکند ، اما تا وقتی که شما بر عملکرد و رفتارش نظارت کافی داشته باشید ، مسلما او مسئولیت کارهایش را برعهده می گیرد

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما