نوامبر 16
بازدید : 803
نظرات : بدون دیدگاه
یادگیری زبان با روش اصولی

زبان انگلیسی از چهار مهارت اصلی تشکیل شده است. مهارت‌های شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن. براساس موقعیتی که با آن رو به رو می‌شوید یا دلیلی که برای یادگیری زبان دارید ممکن است یکی از این حوزه‌ها بیشتر برایتان اهمیت داشته باشد. به عنوان مثال اگر تاجری هستید که به کشورهای دیگر سفر می‌کنید […]

زبان انگلیسی از چهار مهارت اصلی تشکیل شده است. مهارت‌های شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن. براساس موقعیتی که با آن رو به رو می‌شوید یا دلیلی که برای یادگیری زبان دارید ممکن است یکی از این حوزه‌ها بیشتر برایتان اهمیت داشته باشد. به عنوان مثال اگر تاجری هستید که به کشورهای دیگر سفر می‌کنید به احتمال زیاد صحبت کردن برایتان مهم‌تر است یا اگر خود را برای کنکور آماده می‌کنید شاید خواندن و درک مطلب برایتان اولویت داشته باشد. علاوه بر این ممکن است شما در یکی از مهارت‌ها استعداد بیشتری داشته باشید و در حوزه دیگر عملکرد ضعیف تری داشته باشید. با در نظر گرفتن این عوامل می‌توانید تصمیم بگیرید روی کدام مهارت بیشتر کار کنید.

یادگیری زبان انگلیسی
سعی کنید ساعاتی از شبانه روز را به یادگیری زبان بپردازید که بیشترین بازدهی را دارید و پرانرژی هستید. داشتن پشتکار اهمیت زیادی دارد. داشتن انگیزه برای رسیدن به موفقیت لازم است پس برای انگیزه دادن به خودتان به توانایی‌ها و قابلیت‌هایی فکر کنید که بعد از یادگیری زبان به دست می‌آورید و این که چه تغییرات مثبتی در زندگی شما ایجاد می‌شود.

در یادگیری زبان تنوع داشته باشید در غیر این صورت حتی اگر علاقه زیادی داشته باشید به زودی خسته می‌شوید. مثلا یک روز را فقط به یادگیری گرامر اختصاص بدهید و یا فقط لغات بخوانید. یک روز هم لغت، گرامر و هم مکالمه را به صورت هم زمان یاد بگیرید به گونه ای که برای خودتان هم جذاب باشد.

۱- شرکت در بحث آزاد
با دوستان خود که به زبان انگلیسی علاقه دارند بحث‌های آزاد داشته باشید یعنی در مورد موضوعی که برایتان جذاب است انگلیسی حرف بزنید. یک دورهمی کوچک برای این تمرین خوب مناسب است. سعی کنید با دیگران به صورت فعال صحبت کنید. اگر در حین صحبت کردن اشتباهات زیادی انجام می‌دهید می‌توانید از یک متن یا کتاب استفاده کنید و با صدای بلند از روی آن بخوانید.

۲- خواندن مطالب انگلیسی
خواندن نوشته‌ها و مطالب انگلیسی می‌تواند بسیار مفید باشد. استفاده از کتاب‌های داستان، روزنامه‌های انگلیسی و حتی مقاله‌های مرتبط با رشته تحصیلی می‌تواند مفید باشد. حتی اگر کتابی را تمام کردید می‌توانید آن را دوباره بخوانید. این کار به شما کمک می‌کند تسلط بیشتری روی موضوع پیدا کنید و کلمات و دستور زبان آن را بهتر درک می‌کنید.

۳- گوش دادن به فایل‌های صوتی انگلیسی
می‌توانید از فایل‌های صوتی مختلف مانند مکالمات انگلیسی، پادکست‌ها، موسیقی، اخباری که به زبان انگلیسی گفته می‌شود استفاده کنید. این روشی آسان است که در موقعیت‌ها و زمان‌های مختلف می‌توانید به آن بپردازید. مزیت این روش این است که تعداد زیادی لغت در مدت زمان کوتاهی می‌شنوید. می‌توانید از فایل‌هایی استفاده کنید که در مورد موضوعات مختلف صحبت می‌کنند. از آشپزی و مد گرفته تا اطلاعات علمی و پزشکی. این امکان وجود دارد که در هر جایی که هستید مهارت‌های شنیداری خود را تقویت کنید.

۴- تماشای فیلم و کارتون‌های انگلیسی
می‌توانید برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی از ویدئوهای انگلیسی استفاده کنید. یکی از مزایای کارتون این است که معمولا از واژگان ساده‌تر نسبت به فیلم‌ها استفاده می‌شود. همچنین در صورت تمایل می‌توانید فیلم‌های مورد علاقه خودتان را بدون زیر نویس فارسی نگاه کنید. به عنوان مثال کارتون خانواده سیمپسون، علاوه بر یادگیری زبان شما را با جنبه‌های مختلف فرهنگ آمریکایی هم آشنا می‌کند.

۵- خواندن کتاب‌های انگلیسی
اگر مطالعه برایتان یک سرگرمی خوب در اوقات فراغت است، می‌توانید از خواندن کتاب‌های انگلیسی استفاده کنید. با خواندن مطالب در حوزه‌های مطالعاتی که به آن علاقه مند هستید، لذت مضاعف را تجربه کنید پس کتابی که مورد علاقه شماست پیدا کنید. اگر به داستان‌های واقعی علاقه دارید ممکن است از خواندن زندگی نامه شخصیت‌های معروف یا ستاره‌های سینما لذت ببرید.

۶- با خودتان انگلیسی حرف بزنید
یک شرط مهم برای صحبت کردن به زبان انگلیسی، داشتن اعتماد به نفس است. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش اعتماد به نفس خود و همچنین یادگیری مهارت زبان انگلیسی صحبت کردن با خودتان به زبان انگلیسی است برای این منظور می‌توانید جلوی آینه تمرین کنید. می‌توانید صدای خودتان را ضبط کنید و به آن گوش بدهید تا اشکالات خود در تلفظ یا گرامر بهتر متوجه شوید.

۷- تمرین نوشتن انگلیسی
مزیت نوشتن این است که زمان بیشتری برای فکر کردن دارید و می‌توانید از لغات بیشتری استفاده کنید و دستور زبان خود را چک کنید. سعی کنید مطالب کوتاهی در زمینه‌های مختلف بنویسید. افعال و لغات پر کاربرد زبان انگلیسی را یاد بگیرید و به کار ببرید. حتی می‌توانید از فضای مجازی استفاده کنید، یک وبلاگ بسازید و پست‌های روزانه در آن منتشر کنید.

یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی
برای یادگیری بهتر و سریع‌تر زبان می‌توانید از اصطلاحات انگلیسی، که ترکیب گروهی از لغات است استفاده کنید. در زبان انگلیسی عباراتی وجود دارد که به شیوه خاصی استفاده می‌شود و معمولا به صورت ترکیبی از کلمات هستند به عنوان مثال لغت Postpone به صورت postpone doing something استفاده می‌شود. این اصطلاحات را یادداشت کنید و تمرین کنید.

از اپلیکشن‌های یادگیری زبان استفاده کنید
اپلیکیشن‌های مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی ساخته شده است که هر کدام از آن‌ها مخاطب خاص خود را دارند و هر کدام برای تقویت مهارت خاصی به کار می‌رود. همچنین اپلیکیشن‌های مختلفی مشابه با بازی‌های موبایل طراحی شده‌اند که با استفاده از آن‌ها یادگیری زبان، گرامر و به خاطر سپردن کلمات زبان لذت بخش‌تر می‌شود.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما