نوامبر 8
بازدید : 1384
نظرات : بدون دیدگاه
سوارکاری،تعادل روح و جسم کودک

رابطه کودکان با حیوانات،همیشه صمیمی،عمیق و بی غل و غش بوده است. هیچ پدر و مادری در این دنیا وجود ندارد که نخواهد فرزندش نسبت به زیبایی،نیکی و مهربانی حساس باشد. بزرگترین هدیه ای که بودن در کنار این موجود به ما ارزانی می کند،رشد معنوی و روحی است. برای کودکان ما،نگهداری و مراقبت از […]

رابطه کودکان با حیوانات،همیشه صمیمی،عمیق و بی غل و غش بوده است. هیچ پدر و مادری در این دنیا وجود ندارد که نخواهد فرزندش نسبت به زیبایی،نیکی و مهربانی حساس باشد.

بزرگترین هدیه ای که بودن در کنار این موجود به ما ارزانی می کند،رشد معنوی و روحی است.

برای کودکان ما،نگهداری و مراقبت از یک اسب، یک فعالیت بدنی ماسب قلمداد می شود. از این طریق نگرانی های ما در رابطه با اضافه وزن و مشکلات ناشی از چاقی به کلی برطرف خواهد شد.

بودن بچه ها در محیط خارج از خانه و در فضایی پاک و طبیعی،این امکان را آنها می دهد تا شادمانی روح خود را شکوفا کنند و به تقویت نیروهای احساسی خود بپردازند.

سوارکاری،تعادل روح و جسم فرزند ما را به دنبال خواهد داشت.

اعتماد به نفس و داشتن یک روحیه مستقل از ویژه گی های بارز کودکانیست که در کنار اسب به فعالیت و ورزش مشغولند.

کودک با آموختن تکنیک های مراقبت از اسب، می آموزد تا چگونه با مسائل روبرو شود و در مقابل شرایط مختلف از خود واکنش نشان دهد.

کار گروهی باعث تقویت حس همکاری،ارتباط،رهبری و نظارتی کودک می شود.
مراقبت از یک موجود زنده ، هر لحظه او را با چالشی جدید روبرو خواهد ساخت و ذهن او پیوسته در تلاش خواهد بود تا پاسخی برای چراهای پیش رو بیابد. برانگیختن حس کنجکاوی ، همراه با تعهدی که کودک نسبت به اسب خود احساس می کند، کودک را بر آن می دارد تا بیاموزد که همیشه بهترین راه را انتخاب کند و نه ساده ترین و سطحی ترین راه را.
امروزه در بسیاری از کشورها ،شیوه های خاص اسب درمانی برای بهبود بیماریهای حرکتی و روحی کودکان به صورت علمی و جدی پیگیری می شود و نتایج پژوهشها نشان دهنده پیشرفت چشمگیر این دسته از کودکان است.
اینها گوشه ای از دلایلی است که باعث می شود ، اسب و سوارکاری به بهترین گزینه آموزشی-ورزشی-تفریحی کودک ما تبدیل شود.

و اما لازمه رسیدن به تمامی هدف های ذکر شده، وجود مرکزی مطمئن است که با داشتن کلیه امکانات لازم،شرایط مطلوب و ایده آلی را در اختیار کودک شما قرار دهد تا بتواند در محیطی امن و سالم ، به یادگیری پراخته و شخصیت و روح خود را پرورش دهد.

باشگاه پارادایس، با هدف آموزش اصولی و پایه ای ورزش سوارکاری به کودکان،پس از مدت ها تحقیق و پژوهش در این زمینه،افتخار دارد تا آمادگی خود را برای ارائه برنامه ها و خدمات کامل و جامع آموزشی،به کلیه مراکزمرتبط با کودکان اعلام دارد.
این مجموعه ،با مهیا کردن کلیه شرایط و امکانات لازم ،جهت آموزش کودکان،از جمله فضای سبز مناسب در محیطی کاملا سالم و طبیعی، اسبهای مخصوص سواری کودکان ” اسبچه خزر” برای اولین باردر سطح استان اصفهان، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی ویژه مقاطع سنی ۴ تا ۸ سال نموده است که در ذیل شما با گوشه ای از این برنامه ها آشنا خواهید شد:

— برنامه های تفریحی – آموزشی کوتاه مدت:

  • حضور در باشگاه
    بازدید از اصطبل ها
    آشنایی با اسب و محیط زندگی اسب
    آشنایی با نحوه مراقبت از اسب
    بچه ها با حضور درمحیط باشگاه ، ضمن لذت بردن از محیط طبیعی و فضای سرشار از طراوت باشگاه ، با محیط زندگی اسب آشنا خواهند شد و مطالبی درباره چگونگی زندگی این حیوان خواهند آموخت. همچنین از نزدیک نحوه مراقبت ازیک اسب را خواهند دید.

۲- برنامه های آموزشی- تفریحی میان مدت “دوره ای”
تور کامل بازدید از باشگاه شامل:
حضور در محوطه داخلی و فضای سبز باشگاه
بازدید از اصطبل ها
معرفی اسبها و آشنایی با زندگی اسبها
سوارکاری تفریحی

۳- برنامه های آموزشی – تفریحی بلند مدت:
این برنامه ها با توجه به گروه سنی سوارکاران شامل موارد زیر می باشد:

سنین ۴ تا ۶ سال : برنامه های تئوری آموزشی شامل سرگرمی های مربوط به اسب ، نقاشی – فعالیت های گروهی مرتبط با اسب – آشنایی با واسائل ایمنی – آشنایی با تیمار و مراقبت از اسب- آموزش سوارکاری پایه شامل قدم – نرمش و باریهای اسبی.

سنین ۶ تا ۸ سال :
برنامه های تئوری آموزشی شامل سرگرمی های مربوط به اسب ، نقاشی – فعالیت های گروهی مرتبط با اسب – آشنایی با واسائل ایمنی – آشنایی با تیمار و مراقبت از اسب- آموزش سوارکاری شامل قدم – نرمش و باریهای اسبی.کار در لنژ – یورتمه – حرکات اصلاحی

سنین ۸ تا ۱۱ سال:
برنامه های تئوری آموزشی شامل سرگرمی های مربوط به اسب ، نقاشی – فعالیت های گروهی مرتبط با اسب – آشنایی با واسائل ایمنی – آشنایی با تیمار و مراقبت از اسب- آموزش سوارکاری شامل قدم – نرمش کار در لنژ – یورتمه – حرکات اصلاحی – تقویت مهارتهای انعطافی – استعداد یابی

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما