اکتبر 25
بازدید : 919
نظرات : بدون دیدگاه
تو بوی بدی می دهی!

از دیگر نشانه های بلوغ رسیدن فرزندتان افزایش بوی بدن است. در شروع دوران بلوغ به تدریج پس از تمرینات ورزشی یا برگشتن از مسابقات ژیمناستیک ، متوجه بدبویی بدن فرزندتان می شوید. هرچه او بزرگتر میشود ، نیاز بیشتری پیدا میکند تا از محصولات خوشبو کننده استفاده کند. معمولا در مدرسه معلمان در مورد […]

از دیگر نشانه های بلوغ رسیدن فرزندتان افزایش بوی بدن است. در شروع دوران بلوغ به تدریج پس از تمرینات ورزشی یا برگشتن از مسابقات ژیمناستیک ، متوجه بدبویی بدن فرزندتان می شوید. هرچه او بزرگتر میشود ، نیاز بیشتری پیدا میکند تا از محصولات خوشبو کننده استفاده کند.
معمولا در مدرسه معلمان در مورد بهداشت عمومی صحبت میکنند و کودکان مواردی می آموزند. بعضی مواقع از هم کلاسی خود می شنوند که به او می گوید : (( تو بوی بدی می دهی )) ، (( رامین بوی گند می دهد)).
اما اکثر اوقات ، آنها بوی بد بدن دوست خود را به روی او نمی آورند ، چون فکر میکنند او ناراحت میشود ؛ ولی پدر و مادر برای اولین بار باید به فرزندشان توصیه کنند تا از خوشبو کننده استفاده کند.
ممکن است فرزندتان در برابر تذکر شما ، عکس العمل متفاوتی از خود بروز دهد ، که به رشد ، بلوغ و علاقه ی او برای رعایت کردن بهداشت بستگی دارد.
تعدادی از کودکان در این مورد بسیار زرنگ هستند ، آنها خودشان لباس می پوشند و برای رفتن به مدرسه و سایر فعالیت های فوق برنامه به سرعت آماده میشوند و با یک یادآوری والدین ، از محصولات خوشبو کننده استفاده میکنند.

در حالی که کودکان ده یا سیزده ساله ی بسیاری هستند که به تذکر فراوان درباره ی این موضوع احتیاج دارند ، آنها مشغله ی فکری بسیاری دارند ، مخصوا صبح ها که میخواهند به مدرسه بروند : (( پول ناهارم کجاست؟)) ، (( نگرانم که برای امتحان ریاضی خوب درس خوانده ام؟)) ، (( زیر رو پوشم چه لباسی باید بپوشم؟)) ، (( چقدر خوابم می آید ، کاش می شد باز هم بخوابم )) .
این گونه کودکان معمولا مسواک زدن ، نظافت ، کوتاه کردن ناخن و استفاده از خوشبو کننده را به راحتی از یاد می برند و فراموش می کنند که باید این کارها را انجام دهند.
بالاخره بعضی از کودکان در این سن آمادگی یا اشتیاق تفکر در مورد تغییرات جسمی بدنشان را ندارند ، مخصوصا در مورد افزایش بوی بد بدن.
آنها مانند یک جوان به تغییر بدنی بی توجه هستند و متوجه بوی بد بدنشان نمی شوند و معمولا به این موضوع اهمیت نمیدهند.
بدیهی است که این موضوع ، باعث شرمنده شدن والدین می شود. والدین دوست ندارند که فرزندشان مورد تمسخر قرار بگیرد و ناراحت شود. آموزگاری به بچه ها در کلاس گفت : (( یکی از شاگردان ، بدنش بوی عرق می دهد . ))
اگر میخواهید فرزندتان را مجبور کنید تا از محصولات خوشبو کننده استفاده کند ، این کار را برایش آسان کنید.
آن را در جایی قرار دهید که او به راحتی آن را ببیند ، میتوانید در کنار مسواک ، صابون و برس سرش بگذارید. اگر در جایی در دیدرس او نباشد ، ممکن است فراموش کند که از آن استفاده کند.
میتوانید برایش یادداشتی خنده دار یا به شکل کارتونی روی آینه حمام بچسبانید . هر روز این مورد را به او یادآوری کنید.
بدیهی است که مدتی طول میکشد تا او این موارد را یاد بگیرد و فرزندان به تدریج مسئولیت کارها ، رسیدگی کردن به سر و وضع ، لباس و دیگر موارد مربوط به خود را بر عهده می گیرند.
فرزندتان هر چه بیشتر به دوران نوجوانی نزدیک میشود ، به وضع ظاهر و وضعیت بدنش بیشتر رسیدگی می کند.
به هر حال فرزندتان تنبل یا کودن نیست بلکه او به دلیل مشغله ی فکری ، فراموش کار است. به او بفهمانید همه ی بچه ها در این سنین مانند تو هستند و لازم است درباره ی اهمیت رعایت کردن بهداشت فردی به طور مداوم صحبت کنید.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما