می 25
برچسب ها :
بازدید : 857
نظرات : بدون دیدگاه
بینگوی اسمی

وسایل مورد نیاز: یک صفحه جدول شطرنجی بینگو با شانزده خانه (چهار در چهار خانه)، خودکار یا مداد برای هر نفر روش بازی: هر کس یک صفحه کاغذ دریافت می کند که جدول شطرنجی شانزده خانه ای بینگو روی آن کشیده شده است. وقتی راهنما شروع بازی را اعلام می کند، بچه ها سه تا […]

وسایل مورد نیاز: یک صفحه جدول شطرنجی بینگو با شانزده خانه (چهار در چهار خانه)، خودکار یا مداد برای هر نفر

روش بازی: هر کس یک صفحه کاغذ دریافت می کند که جدول شطرنجی شانزده خانه ای بینگو روی آن کشیده شده است. وقتی راهنما شروع بازی را اعلام می کند، بچه ها سه تا پنج دقیقه در اتاق قدم می زنند و شانزده نفر را پیدا می کنند و اسمشان را داخل خانه ها می نویسند. هر اسمی، فقط یک بار می تواند استفاده شود. بچه ها می توانند اسم خودشان را هم داخل یکی از خانه ها بنویسند، بعد بچه ها سر جای خود می نشینند و قلم و کاغذ شان را آماده نگه می دارند در این فاصله، راهنما اسم هر یک از بچه ها را روی یک تکه کاغذ می نویسد، آنها را تا میزند و داخل یک جعبه قرار می دهد. حالا یک اسم را برمی دارد و با صدای بلند اعلام می کند. همه بچه ها در جدول بینگوی خودشان آن اسم را جست وجو می کنند و اگر آن را داشته باشند رویش خط می کشند. بازی ادامه پیدا می کند تا اینکه یکی از بچه ها که چهار خانه از جدولش را خط خطی کرده بگوید: «بینگو!» بازی به همین ترتیب پیش می رود تا پنج نفر برنده شوند.

پیشنهاد: این بازی با حداقل ۲ شرکت کننده نیز قابل اجراست، به این ترتیب که شرکت کننده ها به جای نوشتن اسم افراد حاضر، نام اشیاء موجود در اتاق را در جدول می نویسند.

نویسنده این مطلب :

محی الدین

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما