بی‌توجهی به محکم‌کاری چقدر ضرر دارد؟

پیامبر عزیز ما محکم کاری را خیلی دوست داشت. او هر وقت می خواست چیزی بسازد، آن را درست و محکم و خوب می ساخت، حتی وقتی پسرش ابراهیم مرد و پیامبر خواست بدن او را به خاک بسپارد، قبر خوب و محکمی برای او ساخت.

وقتی زلزله ای می آید، تازه معلوم می شود که کدام ساختمان را محکم ساخته اند و کدام ساختمان را خوب و محکم نساخته اند. ساختمان های محکم، در مقابل زلزله مقاومت می کنند و خراب نمی شوند؛ اما ساختمان هایی که محکم ساخته نشده اند، با کوچکترین زلزله ای فرو می ریزند.

این مثال را زدم تا بدانی که بی توجهی به محکم کاری چقدر ضرر دارد. مردمی که ساختن خانه، ماشین، کمد، پل، یخچال و دیگر وسایل زندگی را سرسری می گیرند و محکم کاری نمی کنند، با مشکلات و گرفتاری های بسیاری روبه رو خواهند شد؛ ولی مردمی که اهل محکم کاری هستند، سود زیادی می برند. وسایلی که این‌ها می سازند، سالها برایشان کار می کند و به این زودی ها هم خراب نمی شود؛ زلزله، سیل و دیگر حوادث نیز نمی تواند ش هر و روستا و خانه و کاشانه ی آنها را خراب کند.

پیامبر عزیز ما محکم کاری را خیلی دوست داشت. او هر وقت می خواست چیزی بسازد، آن را درست و محکم و خوب می ساخت، حتی وقتی پسرش ابراهیم مرد و پیامبر خواست بدن او را به خاک بسپارد، قبر خوب و محکمی برای او ساخت. یاران پیامبر از محکم کاری پیامبر (ص) در ساختن قبر خیلی تعجب کردند. رسول خدا در این باره به یارانش فرمود: «هر کدام از شما که خواست کاری انجام دهد، باید آن را محکم و خوب انجام دهد.»

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال
همچنین بخوانید :

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما