دسامبر 16
بازدید : 1436
نظرات : بدون دیدگاه
خرافاتی نباش

انسان مسلمان نباید به خرافات اهمیت بدهد؛ باید ببیند عقلش چه می گوید.خدا به ما عقل داده تا درباره‌ی چیزهایی که می شنویم درست فکر کنیم.

بعضی از مردم خرافاتی هستند؛ حرف هایی می زنند که هیچ دلیلی برای آن ندارند. چیزهایی می گویند که با عقل جور در نمی آید؛ مثلا می گویند: عدد ۱۳ نحس است. خیال می کنند عدد ۱۳ باعث ضرر و زیان می شود؛ به همین دلیل اگر پلاک خانه ی آنها ۱۳ باشد، می نویسند: ۱+۱۲. فکر می کنند اگر بنویسند ۱۳، گرفتار رنج و بلا و بیماری می شوند. اگر از آنها بپرسی شماره پلاک چه ربطی به بیماری و گرفتاری تو دارد، هیچ جوابی برای آن ندارند.

انسان مسلمان نباید به خرافات اهمیت بدهد؛ باید ببیند عقلش چه می گوید. اگر از کسی شنید که عدد ۱۳ نحس است یا از کسی شنید که جن ها دنبال آزار و اذیت مردم هستند، این خرافات را باور نکند. خدا به ما عقل داده تا درباره‌ی چیزهایی که می شنویم درست فکر کنیم.

حضرت محمد(ص) همیشه با خرافات مبارزه می‌کرد. او اجازه نمی داد یارانش اسیر حرفهایی خرافاتی شوند. پیامبر(ص) پسری به نام ابراهیم داشت که در کودکی بیمار شد و مرد. پس از مرگ ابراهیم، خورشید گرفت. بعضی از آدم های خرافاتی گفتند: «خورشید به خاطر مرگ ابراهیم گرفته است.»

پیامبر(ص) با این حرف مخالفت کرد و فرمود: خورشید و ماه، دو نشانه از نشانه های خدا هستند که از او فرمان می برند. خورشید و ماه به خاطر مرگ کسی نمی گیرند.

نویسنده این مطلب :

مائده نصر

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما