جولای 16
بازدید : 1110
نظرات : بدون دیدگاه
کودکان از حیوانات چه چیزهایی یاد می‌گیرند؟

ایجاد حس مثبت در کودکان نسبت به حیوانات موجب بالا رفتن عزت نفس و اعتماد به نفس کودکان می‌شود. درواقع حیوانات می‌توانند در افزایش حس همدلی و ارتباطات غیر کلامی کودکان موثر باشند.   کودکان از حیوانات چه چیزهایی یاد می‌گیرند؟ ۱- حس امنیت و اعتماد حیوانات موجودات امنی برای افکار و اسرار خصوصی هستند. […]

ایجاد حس مثبت در کودکان نسبت به حیوانات موجب بالا رفتن عزت نفس و اعتماد به نفس کودکان می‌شود. درواقع حیوانات می‌توانند در افزایش حس همدلی و ارتباطات غیر کلامی کودکان موثر باشند.

 

کودکان از حیوانات چه چیزهایی یاد می‌گیرند؟
۱- حس امنیت و اعتماد
حیوانات موجودات امنی برای افکار و اسرار خصوصی هستند. معمولا کودکان با حیوانات همانند حیوانات عروسکیشان حرف می‌زنند. گرچه ممکن است این موضوع عجیب به نظر برسد ولی این به کودکان کمک می کند تا با خیال آسوده افکار و اسرارشان را به کسی که مورد اعتماد آنهاست، بیان کنند. در نتیجه در برقراری بهتر ارتباط به کودکان کمک می‌کند.

۲- درس های مهم زندگی
حیوانات درسهایی از زندگی نظیر بیماری، فقدان، تنبلی، مرگ و تولد را به کودکان می‌آموزند. این قبیل موضوعات معمولا برای اغلب والدین به دلیل سخت بودن توضیحشان برای بچه‌ها چندان راحت نیست. در واقع حیوانات توضیح این مطالب را برای بچه ها راحت‌تر می کنند.

۳- مسئولیت پذیری
حیوانات حس مسئولیت پذیری را در کودکانی که از آنها مراقب می‌کنند، بالا می‌برند. این باعث می‌شود تا کودکان حس مراقب و مسئولیت در برابر کسی یا چیزی را یاد بگیرند و البته در آنها باعث ایجاد حس مثبت نسبت به حیوانات می‌شود.

۴- طبیعت دوستی
حیوانات باعث ایجاد رابطه با طبیعت هستند. همه انسان‌ها به طور ذاتی به طبیعت علاقه دارند و خود را وابسته به آن می‌دانند. حیوانات این حس را در کودکان تقویت می‌کنند و باعث می‌شوند تا یاد بگیرند که در حین استفاده درست از طبیعت بدون از بین بردن آن به طبیعت احترام گذاشته و دوستش داشته باشند.

۵- احترام به موجودات زنده
حیوانات حس احترام نسبت به سایر موجودات زنده را به کودکان می‌آموزند. هنگامی که کودک هستید بسیار راحت است که فکر کنید هر چیزی به زودی تکراری می‌شود و به راحتی می توان آن را دور انداخت. داشتن حیوان خانگی یا حتی نگاه کردن به تعامل حیوانات با یکدیگر و انسان ها باعث می‌شود تا کودکان یاد بگیرند که با هر موجود زنده‌ای باید با احترام برخورد شود حتی اگر حیوانی به کوچکی یک مورچه باشد.

نویسنده این مطلب :

جعفری

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما