می 1
بازدید : 2276
نظرات : بدون دیدگاه
کلاسی برای آموزش مهارت های زندگی

مهارت‌های زندگی(Life Skill)، مهارت‌هایی است که برای زندگی بهتر و امیدوارانه‌تر به آدمی کمک می‌کنند.

هر کس نیاز به مهارت‌های زندگی برای عملکرد روزانه و شخصی دارد. با این حال، برخی از دانش‌آموزان برای تسخیر موفقیت نیاز به تکرار، افزونگی، بررسی و تقویت منظم خواهند داشت. چیزی را برای رسیدن به چیزدیگری نگیرید. آموزش دهید، مدل‌ سازی کنید، اجازه دهید دانش‌آموز امتحان کند و او را حمایت کنید و تقویت‌کننده مهارت‌های وی باشید. تقویت‌کننده ممکن است در هر روز که کودک مهارت لازم را انجام می‌دهد، مورد نیاز باشد. صبور باشید، درک کنید و پایدار باشید.

 

سه حوزه مهم، مهارت‌های زندگی در زندگی روزمره:

مهارت‌های شخصی، اجتماعی و مهارت‌های شغلی. (مهارت‌های زندگی روزانه بین پخت و پز و تمیز کردن و مدیریت بودجه شخصی متغیر است.) آن هایی که این مهارت‌های لازم را دارند برای حمایت از یک زندگی خانوادگی تبحر دارند. مهارت‌های شخصی و اجتماعی به ایجاد روابطی که دانش‌آموزان خارج از خواهند داشت، کمک می‌کنند: در محل کار، در جامعه و روابطی که با خودشان دارند. مهارت‌های شغلی که بر یافتن و حفظ اشتغال متمرکز است.

 

عنصر کلیدی در اکثر برنامه‌های درسی، انتقال است و این که در نهایت دانش‌آموزان برای تبدیل شدن به جوانان مسئولیت پذیر آماده می‌شوند. برای دانش‌آموزان ویژه در تحصیل، اهداف انتقال ممکن است نسبتاً متوسط باشند، اما این دانش‌آموزان اغلب از برنامه درسی مهارت‌های زندگی بهره‌مند می‌شوند و شاید حتی بیشتر از یادگیرندگان معمولی.

 

۷۰ تا ۸۰ درصد بزرگسالان معلول پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان بیکار هستند، در حالی که با آغازی برجسته و شاخص در آموزش مهارت‌ها، بسیاری می‌توانند به جریان اصلی جامعه بپیوندند. معلمان باید ایده‌های برنامه‌نویسی عالی برای حمایت از آموزش مسئولیت‌ها و مهارت‌های زندگی را برای همه دانش‌آموزان فراهم کند.

 

در کلاس درس گروهی کارکردن و نتیجه گرفتن، کمک به بارگذاری تابلوی اعلانات، مراقبت از گیاهان یا حیوانات خانگی، تکمیل کردن تکالیف درسی و تسهیل‌گری معلم، توزیع خبرنامه یا سایر مطالب، کمک به چک لیست برای پول سفر، غذا، یا فرم‌های مجوز. تمیز کردن تخته، گچ‌ها یا تخته پاک کن بسیار مهم است.

 

همچنین در کلاس ورزش کمک کردن به تنظیم و برپایی کلاس، آماده‌سازی فضای سالن بدنسازی برای مجامع و کمک کردن به نگهداری اتاق ذخیره‌سازی سالن بدنسازی بسیار مهم است.

 

در طول مدرسه انتخاب کردن و ارائه تجهیزات صوتی / تصویری به کلاس‌های درس، در کتابخانه کمک کردن به بازگشت کتاب به قفسه‌ها و تعمیر کتاب‌های آسیب دیده، پاک کردن هر روز مانیتورهای کامپیوتر، پاک کردن صفحه کلید رایانه با برس‌های کمی مرطوب، برگرداندن لیست‌های حضور به کلاس برای صبح فردا، کمک کردن به مرتب کردن سالن معلم اهمیت فراوان دارد.

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما