آوریل 29
نویسنده : زهرا آذری
بازدید : 1381
عکس : مهد قاصدک
نظرات : بدون دیدگاه
آموزش هنجارها در مهدکودک

روش تربیت صحیح برنامه های آموزشی مهدکودک و مراکز پیش دبستانی برای تربیت بچه ها مهم است و باید محیط مهدکودک و مراکز پیش دبستانی برای کودکان محیطی امن و توام با شادی، نشاط ویادگیری در زمینه های مختلف بوده و زمینه های رشدکودک را درابعاد مختلف فراهم آورد.   رشد ارتباطات اجتماعی، آموزش مقدمات […]

روش تربیت صحیح برنامه های آموزشی مهدکودک و مراکز پیش دبستانی برای تربیت بچه ها مهم است و باید محیط مهدکودک و مراکز پیش دبستانی برای کودکان محیطی امن و توام با شادی، نشاط ویادگیری در زمینه های مختلف بوده و زمینه های رشدکودک را درابعاد مختلف فراهم آورد.

 

رشد ارتباطات اجتماعی، آموزش مقدمات خواندن و نوشتن و حساب کردن، ذوق هنری برای رسیدن به هدف اصلی که همان سازگاری اجتماعی دانش آموزان است از وظایف مهم مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک است. چنانچه یادگیری اولیه رفتارها و روابط اجتماعی، زبان هَای خارجی، نقاشی، موسیقی و کارهای دستی، از کودکی آغاز شود نه تنها بازده بیشتری در روند فراگیری دارد، بلکه کودک را ازنظر زمانی به پیش می برد و ارزش های مهمی چون صداقت، نوع دوستی، محبت، استقلال، عطوفت، سازگاری وهماهنگی با جامعه به او آموخته می شود.

 

یکی از موارد صلاحیت مربی یا مراقبت کننده از کودک، آموزش های حرفه ای در خصوص نحوه برخورد با این کودکان و شیوه های آموزشی موثر برای آن ها است. در واقع مربی مهدکودک باید در تکنیک های آموزشی مناسب با شرایط کودکان، مهارت لازم را کسب کند.

 

مربیان در مهدهای کودک باید اضطراب کودک را کاهش دهد و به او احساس امنیت دهند، مهدکودک و وجود مربی آموزش دیده در هوش، زبان و یادگیری کودکان موثر است و محیط سرشار و غنی فرهنگی در افزایش رشد هوشی تأثیر بسزایی دارد.

 

وظیفه مهم مربیان در مهد و مراکز پیش دبستانی، آشنا کردن کودکان با هنجارها، ارزش های جامعه و آموختن رفتار اجتماعی آشکار کردن استعدادهای نهفته در آنان است، به طوری که در آینده با ورود به مراکز آموزشی وهنری، این استعدادها هرچه بیشتر بارور شوند.

 

در مهد های کودک رشد همه جانبه کودکان مورد نظر است که به توسعه مهارت های شناختی، فیزیکی، زبان شناختی، عقلانی، عاطفی، اجتماعی و شخصیتی کودکان می پردازد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما