آگوست 23
نویسنده : بیژن براتی
بازدید : 1972
نظرات : بدون دیدگاه
پنج هدف برای لزوم تربیت جنسی

یکی از اهداف تربیت جنسی این است که فرد، آگاهی و لذت بردن از جنسیت خود را تجربه ‌کند یعنی دختر از دختر بودن خود و پسر از پسر بودن خود لذت ببرد و این یکی از اهداف مهم در تربیت جنسی است. هدف دیگر این نوع تربیت، ایجاد نگرش مثبت همراه با ارج نهادن به ارزش‌ها […]

یکی از اهداف تربیت جنسی این است که فرد، آگاهی و لذت بردن از جنسیت خود را تجربه ‌کند یعنی دختر از دختر بودن خود و پسر از پسر بودن خود لذت ببرد و این یکی از اهداف مهم در تربیت جنسی است.

هدف دیگر این نوع تربیت، ایجاد نگرش مثبت همراه با ارج نهادن به ارزش‌ها و چارچوب‌های صحیح در فرد است، این امور باعث می‌شود تا فرد نسبت به قضاوت‌ها و رفتارهایی که متناسب با جنسیت خود دارد بتواند رفتار درستی داشته باشد.

ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس یکی دیگر از اهداف تربیت جنسی است، اگر فردی نسبت به جنسیت خود اعتماد به نفس داشته باشد هیچ‌گاه حاضر نیست که آن را در اختیار اهداف غیرمنطقی و غیرشرعی دیگران قرار دهد.

تربیت‌جنسی، رفتار جنسی مسئولانه را می‌آموزد. این نوع تربیت به فرد آموزش می‌دهد که در روابط فردی خود رفتاری مسوولانه‌ با محوریت جنسی داشته باشند اما متاسفانه گاهی در جامعه دیده می‌شود که زنان یا دختران مورد آزارهای جنسی قرار می‌گیرند، زیرا یاد نگرفته‌اند در روابط فردی خود به خصوص در رابطه با مردان چگونه حریم‌ها را حفظ کنند و یا مردان یاد نگرفته‌اند که در روابط فردی خود با جنس مخالف چه رفتاری باید داشته باشند.

توجه به تربیت جنسی به فرد آموزش می‌دهد که در ارتباطات خود متوجه تمام مسائل باشد و مورد سوء استفاده قرار نگیرد، این فرد یاد می‌گیرد که نباید دیگران را مورد سوء استفاده قرار دهد و همین باعث می‌شود که از اتفاقاتی که در جامعه می‌افتد و معمولا در رسانه‌ها مطرح می‌شود مانند مورد آزار و اذیت قرار گرفتن کودکان توسط بزرگانی که خودشان نیز در دوره کودکی مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند، جلوگیری شود.

آخرین هدف تربیت جنسی به کودکان این است که، این آموزش، به کودکان یاد می‌دهد که از چه حمایت‌هایی می‌توانند برخوردار باشد و هم‌چنین چه توصیه‌های محرمانه‌ای را در تربیت جنسی می‌توانیم به فرد ارایه کنیم که وقتی در محیطی قرار گرفت که والدین در کنار وی نبودند بتواند از خود مراقبت کند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما