آوریل 24
بازدید : 3397
نظرات : بدون دیدگاه
فرزند، جانِ پدر و مادر

بچه نداشتن برای خانم‌ ها آسیب بیشتری به همراه دارد چون غریزه مادری در آن ها وجود دارد و ممکن است در سال‌ های بعدی پشیمان شوند. اگر زوج‌ها فرزندی نداشته باشند در سنین بالاتر خلائی را احساس می‌کنند که این احساس در پدر ها ممکن است کمتر باشد.   عشق مادرانه، واقعی و بدون […]

بچه نداشتن برای خانم‌ ها آسیب بیشتری به همراه دارد چون غریزه مادری در آن ها وجود دارد و ممکن است در سال‌ های بعدی پشیمان شوند. اگر زوج‌ها فرزندی نداشته باشند در سنین بالاتر خلائی را احساس می‌کنند که این احساس در پدر ها ممکن است کمتر باشد.

 

عشق مادرانه، واقعی و بدون قید و شرط است، مادر نوزاد را به این دلیل که کودک اوست، دوست دارد و توجهی به خصوصیات و ویژگی های وی یا برآورده شدن انتظارات خود ندارد. شاید به همین خاطر است که همه انسان ها در هر سن و موقعیتی، همواره در پی آغوش مادری هستند.

 

کودک در سال های نخست زندگی به محبت بی قید و شرط دیگران نیاز دارد تا به تدریج قدرت های نهفته خود را نمایان سازد. بعد از سن شش سالگی، به فرمانبرداری از یک نیروی برتر مانند پدر نیاز دارد که راهنمایی و هدایت او را برعهده بگیرد.

 

وظیفه مادر فراهم کردن یک زندگی امن و راحت و وظیفه پدر تعلیم و تربیت آگاهانه کودک است تا بتواند در مراحل مختلف زندگی با پشت سر گذاشتن مشکلات اجتماعی به بقا و زندگی خود ادامه دهد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما