اسباب بازی های حمام، حامل بیماری های فراوان

اردک های پلاستیکی زردی که در وان حمام استفاده می شود، حجم زیادی از باکتری ها و قارچ ها را با خود حمل می کنند.

اسباب بازی های حمام حامل باکتری های خطرناکی هستند که درصورت راه یافتن به بدن کودک می توانند کار را به بیمارستان بکشانند. اسباب بازی بچگانه که والدین کودکان، آن ها را در اختیار فرزندانشان گذاشته بودند تا طی استحمام سرگرمشان کرده باشند، حامل باکتری های خطرناکی مانند لِژیونِلا و سودوموناس آئروژینوزا هستند پس والدین باید از در اختیار کودک گذاشتن اسباب بازی طی استحمام خودداری کنند.

 

  • اسباب بازی های حمام منبع پنهان آلودگی ها

اردک های پلاستیکی زردی که در وان حمام استفاده می شود، حجم زیادی از باکتری ها و قارچ ها را با خود حمل می کنند. اگر یکی از این اردک هایی را که مدتی مهمان وان حمام تان بوده است فشار دهید، مایع تیره رنگی از داخلش بیرون خواهد زد که در واقع همان تجمع باکتریایی و قارچی بیماری زایی است که در فضای مرطوب داخل عروسک درحال رشد بوده است.

 

عروسک هایی که فقط ۱۱ هفته از آغاز مصرف شان می گذشت، دریافتند سطح داخلی این اسباب بازی ها میزبان ۵ تا ۷۵ میلیون سلول در هر سانتی متر مربع بود. ۸۰ درصد اسباب بازی های پلاستیکی بازدید شده حامل باکتری های خطرناکی مانند لِژیونِلا و سودوموناس آئروژینوزا شناسایی شدند که درصورت راه پیدا کردن به بدن انسان می توانند کار را به بیمارستان بکشانند.

 

۶۰ درصد اسباب بازی های بررسی شده نیز حاوی گونه های قارچی بودند. اما اسباب بازی هایی از این قبیل چقدر خطرناکند؟ خطر واقعی این اسباب بازی ها نسبتا کم گزارش شده است. مواجهه کودکان با آلودگی ها، البته نه هر آلودگی و نه به هر مقداری، به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. اما پاشیدن آب کثیف داخل این اسباب بازی ها روی صورت کودکانی که بنا به دلایل مختلفی سیستم ایمنی ضعیف تری نسبت به همسالان شان دارند، می تواند مشکل ساز باشد.

 

بنابراین آلودگی ذکرشده امکانپذیر است در برخی کودکان حساس تر به عفونت چشم، گوش یا حتی عفونت دستگاه گوارش بینجامد. پژوهش فوق به این معنی نیست که باید این اردک های عروسکی خوش رنگ را از حمام تان بیرون کنید، بلکه پژوهشگران توصیه می کنند همین که در خرید اسباب بازی های پلاستیکی ویژه حمام دقت کنید که از پلیمرهای باکیفیت ساخته شده باشند، کافی است.

 

  • تهدید سلامت کودکان با اسباب بازی های قدیمی

برخی از خانواده ها از دریافت اسباب بازی های قدیمی بویژه قطعات لگو، عروسک های پلاستیکی و ماشین های اسباب بازی از طرف دوستان و آشنایان، یا حتی خرید آن ها به بها های بسیار پایین تر از طریق اینترنت استقبال می کنند. اسباب بازی های پلاستیکی قدیمی اغلب حاوی سطوح بالای مواد شیمیایی و سمی برای کودکان خردسال هستند. در ساخت اسباب بازی های پلاستیکی جدید، مقررات ایمنی سخت گیرانه تری اعمال شده است، در صورتی که اسباب بازی های پلاستیکی قدیمی فاقد این دستور العمل های ایمنی هستند. بنابراین توصیه می شود که والدین از خرید این اسباب بازی ها خودداری کرده و آن ها را به مراکز بازیافت تحویل دهند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما