آوریل 19
بازدید : 2820
نظرات : بدون دیدگاه
تقویت رابطه پدر دختری

گاهی اوقات بین پدران و فرزندان رابطه ی مناسبی وجود ندارد و آن ها همدیگر را درک نمی‌ کنند. یکی از عوامل عدم درک متقابل در این زمینه، ممکن است کوتاهی مادر باشد. گاهی اوقات مادران به علت مشغله ی زیاد پدر، همه ی بارهای تربیت را به دوش می‌کشند و به نوعی نقش پدر […]

گاهی اوقات بین پدران و فرزندان رابطه ی مناسبی وجود ندارد و آن ها همدیگر را درک نمی‌ کنند. یکی از عوامل عدم درک متقابل در این زمینه، ممکن است کوتاهی مادر باشد. گاهی اوقات مادران به علت مشغله ی زیاد پدر، همه ی بارهای تربیت را به دوش می‌کشند و به نوعی نقش پدر را حذف می‌کنند؛ در صورتی که این کار درست نیست و آن ها باید برخی از مسئولیت های فرزند را به پدر بسپارند. به عنوان مثال مادر می‌تواند در هنگام خرید، بچّه را به پدر بسپارد و آن وقت می‌بیند که در این خلوت چقدر ارتباط آن ها بهتر می‌شود.

 

در اینجا خوب است پدران به این نکته توجه داشته باشند که وقتی دخترها به سن نوجوانی می‌رسند، در آن ها تمایل به جنس مخالف به وجود می‌آید؛ لذا پدر باید برای دختر خود یک دوست پسر تمام عیار باشند. اگر پدر در این دوره نتواند نیاز دختر را برآورده کند، ممکن است او آسیب ببیند. البته این ارتباط باید به صورت مدیریت شده و در یک چارچوب منطقی باشد. مثلاً پدر می‌تواند با دختر خود در خیابان قدم بزند و با هم بستنی بخورند؛ همچنین می‌تواند یک روز تعطیل، فرزند را به کوه ببرد و در آنجا با او ارتباط صمیمی تری برقرار کند.

 

  • مشخص کردن ضوابط خانه

در مورد تمایل دخترتان به خودآرایی بهتر است قبل از این که اختلاف و یا مشکلی پیش بیاید، محدودیت‌های خانواده را برایش توضیح دهید. محدودیت‌هایی که شما و همسرتان از او انتظار دارید رعایت کند. البته پیشنهاد می‌کنم هر چه قدر هم می‌ خواهید دخترتان را در محیطی آزاد بار بیاورید باز محدودیت‌هایی را برایش در نظر بگیرید چرا که این موضوع به ویژه در سنین پایین، در درجه اول باعث حفظ ایمنی او می‌گردد.

 

  • زمانی برای تقویت رابطه

هر چند وقت یک بار وقتی را برای دخترتان در نظر بگیرید. مثلاً یک ساعت در ماه و در این زمان با او به صورت دو نفری به پارک بروید و در طی پیاده‌روی از حال و روزش خبردار شوید. البته توجه داشته باشید که افزایش این زمان به شکلی کنترل نشده خود می‌تواند شما را زمانی که او می‌خواهد ازدواج کند با مشکل رو به‌ رو سازد و به نوعی باعث عدم تمایل به ازدواج در او گردد. داشتن رابطه‌ عاطفی مناسب با شما باعث کاهش توجه زودرس دخترتان به جنس مخالف شده و می‌تواند این میل را تا زمانی که معقولانه‌تر با موضوع برخورد کند، به تعویق بیندازد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما