آوریل 4
برچسب ها :
نویسنده : محسن عباسی ولدی
بازدید : 2368
نظرات : بدون دیدگاه
تربیت الگویی با شخصیت محوری

یکی از نیازمندی ها در تربیت فرزند، حضور یک یا چند شخصیت محوری در زندگی بچه های ماست. شخصیت محوری، کسی است که فرزند، خوبی ها و بدی ها و خوب ها و بدها را با توجه به او تشخیص داده و به سمت خوبی ها و خوب ها گرایش پیدا کرده و از بدی […]

یکی از نیازمندی ها در تربیت فرزند، حضور یک یا چند شخصیت محوری در زندگی بچه های ماست. شخصیت محوری، کسی است که فرزند، خوبی ها و بدی ها و خوب ها و بدها را با توجه به او تشخیص داده و به سمت خوبی ها و خوب ها گرایش پیدا کرده و از بدی ها و بدها دوری می کند. بدون حضور این شخصیت محوری، بسیاری از آموزه های تربیتی را به فرزندان نمی شود منتقل کرد؛ زیرا کم نیستند آموزه هایی که زشتی یا زیبایی آن را با گزاره های توضیحی نمی شود به کودک منتقل کرد.

 

با تأسف باید گفت که امروز، بسیاری از کودکان ما شخصیت محوری دارند؛ اما شخصیت محوری آن ها مجریان تلویزیونی، بازیگران سینما، شخصیت های کارتونی و… هستند. این شخصیت ها نه تنها قابلیت مدیریت تربیت فرزندان ما را ندارند، در بیشتر موارد، نقش ضد تربیتی را ایفا می کنند.

 

یقین داشته باشید که اگر شخصیت محوری وارد زندگی بچه های ما بشود، بسیاری از کارهایی که دوست دارید فرزندتان انجام دهد، به راحتی انجام می دهد و از کارهای بدی که شما نگران انجام دادن آن از سوی بچه ها هستید، پرهیز خواهد کرد.

 

متأسفانه علیرغم این که در دین ما تأکید زیادی روی تربیت الگویی شده، اما در زندگی بسیاری از مسلمان ها از تربیت الگویی غفلت شده است. در صحنه ی مقابل هم می بینیم که در تفکر مادی گرای غربی تا چه اندازه از تربیت الگویی استفاده می شود؛ البته به یقین شما هم می دانید که الگوهایی که آن ها برای تربیت فرزندان ما در نظر گرفته اند، اهدافی را که ما به دنبال آن هستیم تأمین نمی کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما