آوریل 3
بازدید : 2625
نظرات : بدون دیدگاه
معجزه ای به نام تولد

شاید هیچ خلقتی چون آفرینش انسان شگفت انگیز نباشد. از یک نطفه، انسانی پدید می‌آید که اعجوبه مخلوقات و جانشین خدا در زمین است. مراحل خلقت جنین در قرآن مطرح شده است، از نطقه به معنی زیگوت تا پایان مراحل جنینی که شکل کامل انسانی می‌گیرد.   خلقت جنین انسانی و در کل کیفیت خلقت […]

شاید هیچ خلقتی چون آفرینش انسان شگفت انگیز نباشد. از یک نطفه، انسانی پدید می‌آید که اعجوبه مخلوقات و جانشین خدا در زمین است. مراحل خلقت جنین در قرآن مطرح شده است، از نطقه به معنی زیگوت تا پایان مراحل جنینی که شکل کامل انسانی می‌گیرد.

 

خلقت جنین انسانی و در کل کیفیت خلقت در تمام رده‌های جانوری از چنان پیچیدگی خاصی برخوردار است که بدون شک عجیب‌تر از تمام شگفتی‌های عالم به‌نظر می‌رسد و این موضوعی است که در قرآن نیز بدان اشاره شده است، که ما انسان را از نطفه (بی‌ارزشی) آفریده‌ایم …. و حقیقتا این اعجاز الهی است که توان تبدیل دو سلول اسپرم و تخمک بسیار ریز میکروسکوپی را به انسان بزرگ و کامل و بالغ را داراست.

 

کودک از زمانی که پا به عرصه وجود می گذارد، روح او چون لوحی سفید آمادگی پذیرش هر نقشی را دارد و اولین نقاشی که شخصیت او را جزء به جزء ترسیم می کند، مادر است.

 

رفتار پدر و مادر هر گونه که باشد، برای کودکان که از هر نوع رشد عقلی بی بهره اند، الگویی مؤثر خواهد بود تا بتوانند نیکی ها و پلیدی ها را بشناسند. ازاین رو، نقش سازنده پدر و مادر و به ویژه مادر، در تعیین سرنوشت فرزندان، بسیار درخور توجه است.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما