مارس 15
بازدید : 1842
عکس : مصطفی حسن زاده - تسنیم
نظرات : بدون دیدگاه
خرید لوازم التحریر را جدی بگیریم

برای خرید لوازم التحریر و وسایل مدرسه، بچه هایمان را ببریم. من خواهش دارم از والدین که ما پدر مادرها غرولند هیچ وقت نکنیم. نگوییم چقدر گران شده است. وظیفهٔ ما است، باید برای بچه ها بخریم. اقتصاد تورمش بالا و پایین می شود. بچه که گناهی نکرده ما داد و فریادها را سر بچه […]

برای خرید لوازم التحریر و وسایل مدرسه، بچه هایمان را ببریم. من خواهش دارم از والدین که ما پدر مادرها غرولند هیچ وقت نکنیم. نگوییم چقدر گران شده است. وظیفهٔ ما است، باید برای بچه ها بخریم. اقتصاد تورمش بالا و پایین می شود. بچه که گناهی نکرده ما داد و فریادها را سر بچه ها بزنیم. حتما تلاش بکنیم سراغ لوازم التحریر تجملاتی نرویم. این خیلی ساده است.

 

من از پدران و مادران سوال می پرسم آیا واقعا لوازم التحریر گران بچه ها را درس خوان دانشمند و اهل مطالعه می کند؟ نه اتفاقا هر چه لوازم التحریر ساده ترباشد تمرکز بچه ها در کلاس بیشتر است.حتی می گویند لوازم التحریرهای خارجی نخرید، برخی داخلی ها را هم نباید بخریم. اینهایی که خیلی می روند به سمت شکل و شمایل های مختلف، عکس فلان کارتن را می زنند روی جلد دفتر، این بچه تا دفترش را در مدرسه باز می کند فکر و ذهنش می رود سمت کارتن و سریالی که دیده است.

 

لذا همان دفترهای قدیمی خودمان که جلدهای ساده داشت واقعا هم بچه وقتی می رود سر کلاس باید تمرکز و توجهش به درس باشد نه این که روی خط کشش عکس انواع اقسام شخصیتهای کارتنی است. هر جا نگاه می کند انگار کارتن در کلاس می بیند. هر چه ساده تر اتفاقا در مسیر یادگیری بچه ها را کمک می کند.

 

گاهی اوقات باید مراقب باشیم خصوصا برای بچه های سنین پایین دفاتر کتاب هایی که عکس های تجملی وجود دارد نگیریم. خود این ها بچه ها را به سمت این سوق می دهد. این ها برایشان ارزش می شود. در صورتی که تنها ارزش در محیط آموزش یادگیری است یادگیری علم و تربیت این ارزشمند است.بچه ها نباید این ها را یاد بگیرند.

 

یک عده آدم سودجو نمی خواهیم بگوییم مغرض اند سودجو اند چه کار بکنند فروششان بیشتر شود، بچه های ما را قربانی می کنند. باید سطح آگاهی خانواده ها بالا برود قطعا آن ها به سمت سودجویی های این چنینی نمی روند که در رقابت در عکس ها بخواهند بچه ها را جذب این لوازم ها بکنند.

 

حتما خانواده ها دقت بکنند دفترهایی که اسامی مقدس تصاویر مقدس دارند این ها را نخرند بچه اند ممکن است بگذارد روی نیمکت رویش بنشیند. نه این طرفی برویم نه آن طرفی. لذا سادگی در لوازم التحریر بهترین شکلی است که می توانیم به آن توصیه بکنیم. ولی بچه هایمان را در همان خریدهای ساده هم حق انتخاب را به آن ها بدهیم.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما