فوریه 3
بازدید : 1034
نظرات : بدون دیدگاه
کودک نیاز به آرایش ندارد!

کودکان، این فرشته‌های معصوم زیبایی خاص خود را دارند و نیازی به‌ هیچ گونه آرایشی نخواهند داشت. والدین نیز باید در مراقبت از زیبایی طبیعی کودکان دقت داشته باشند و این کارها را انجام ندهند! این کارها زیبایی کودکان را به خطر می‌اندازد. شاید شما هم در اطرافیان خود دختران کوچکی را دیده باشید که […]

کودکان، این فرشته‌های معصوم زیبایی خاص خود را دارند و نیازی به‌ هیچ گونه آرایشی نخواهند داشت. والدین نیز باید در مراقبت از زیبایی طبیعی کودکان دقت داشته باشند و این کارها را انجام ندهند! این کارها زیبایی کودکان را به خطر می‌اندازد.
شاید شما هم در اطرافیان خود دختران کوچکی را دیده باشید که مدل موی آن‌ها شبیه به بزرگترها باشد و یا لاک‌های رنگی روی ناخن‌هایشان زده شده است. شاید در نگاه اول این مسائل جدی به‌نظر نرسد و باعث زیبایی بیشتر کودکان شود اما انجام بعضی از کارها برای کودکان در سنین پایین بسیار مضر و خطرناک است.

 

  • موی کودک

کودکان همیشه در حال بازی و شیطنت هستند و مادران آن‌ها ترجیح می‌دهند موهای آن‌ها را به‌گونه‌‌ ای درست کنند که موها تا پایان روز مرتب دیده شوند. محکم بستن موها با کش و یا بافت‌های خیلی محکم از مواردی هستند که برای کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش‌ها برای موهای ظریف کودکان مناسب نیست و در اثر کشش زیاد، باعث ایجاد ریزش مو در کودک می‌شود.

 

اگر می‌خواهید موی کودک را ببافید، این کار را به شکلی انجام دهید که قسمت انتهایی مو در کف سر آزاد باشد و کششی در ریشه‌ی مو ایجاد نشود، می‌توانید از وسایل تزئینی مورد علاقه کودک روی موهایش استفاده کنید. از مواد شوینده ملایم و مخصوص موهای کودک، برای فرزندان خود استفاده کنید و برای خشک کردن موهای ظریف کودکان به هیچ عنوان از سشوار استفاده نکنید.

 

استفاده از ژل و حالت‌دهنده نیز برای موی کودکان (دختر و پسر) مناسب نیست، ژل‌ها حاوی مواد شیمیایی مضرری هستند که اگر به صورت مکرر با پوست سر تماس داشته باشند باعث ایجاد خارش و التهاب می‎شوند. استفاده از ژل کتیرا یا آلوئه‌ ورا انتخابی مناسب‌تر در این زمینه است.

 

  • پوست کودک

امروزه استفاده از لوازم آرایشی به امری عادی و همیشگی تبدیل شده است. کودکان نیز در بیشتر مواقع شاهد انجام دادن آرایش توسط بزرگترها در خانه هستند و ممکن است آن‌ها نیز به استفاده از وسایل آرایشی علاقه‌مند شوند. تعداد کمی از مادران نیز ممکن است به این علاقه کودک پاسخ مثبت داده و از رژلب یا رژگونه برای کودک خود استفاده کنند. مواد آرایشی حاوی فلزات سنگین بوده و پوست نازک و ظریف کودکان در برابر آن بسیار آسیب‌پذیر است. این مواد به تدریج جذب بدن شده و علاوه بر مشکلات پوستی ممکن است منجر به ایجاد بیماری‌های مختلف در بدن کودک شود.

 

بهترین انتخاب برای کودکان استفاده از کرم ضد آفتاب و مرطوب‌کننده است که استفاده از وازلین ساده می‌تواند بسیار موثر و بی‌ضرر باشد. بهترین ضدآفتاب برای کودکان، ضد آفتاب‌هایی است که فاقد فیلترهای شیمایی هستند و SPF آن‌ها نیز ۳۰ تا ۵۰ است و از سن شش ماهگی استفاده از آن باید آغاز شود.

 

  • ناخن کودک

امروزه استفاده از لاک برای کودکان به امری عادی تبدیل شده است و مادران از لاک‌ها به عنوان ماده آرایشی بی‌خطر می دانند و از همان ۱ یا ۲ سالگی برای دختران زیبای خود از لاک استفاده می‌کنند. لاک‌ها حاوی مواد شیمیایی و مضرری هستند که باعث ایجاد مسمومیت در بدن می‌شوند. کودکی که لاک زده، ممکن است انگشتان خود را داخل دهان ببرد و به این ترتیب مواد مضرر لاک وارد بدن کودک می‌شود. در مواردی که کودک دارای حساسیت پوستی نیز باشد استفاده از لاک به تشدید حساسیت منجر خواهد شد.

 

  • عطر و اسپری

استفاده از عطر و اسپری حتی انواعی که مخصوص کودکان تولید شده نیز می‌تواند باعث حساسیت‌های تنفسی و پوستی شود. کودکانی که زمینه آسم و آلرژی دارند، با استفاده و تماس دور از پوست مواد معطر هم، دچار تنگی‌نفس می‌شوند و ممکن است در اثر استفاده از این مواد بر روی پوست دچار اگزما، التهاب و خارش و لکه‌های پوستی شوند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما