چگونه فرد به آزاردهندۀ جنسی کودک تبدیل می شود!؟

باور این که چگونه انسان های کاملاً عادی ممکن است فکرها و رفتارهای جنسی در مورد کودکان داشته باشند سخت است. هیچ دلیل مشخصی برای این که یک فرد تبدیل به یک آزاردهنده جنسی کودکان شود وجود ندارد. کسی که کودکان را مورد آزار جنسی قرار می‌دهد، ممکن است مرد یا زن، جوان یا پیر، […]

باور این که چگونه انسان های کاملاً عادی ممکن است فکرها و رفتارهای جنسی در مورد کودکان داشته باشند سخت است. هیچ دلیل مشخصی برای این که یک فرد تبدیل به یک آزاردهنده جنسی کودکان شود وجود ندارد. کسی که کودکان را مورد آزار جنسی قرار می‌دهد، ممکن است مرد یا زن، جوان یا پیر، جذاب یا معمولی، موفق یا درمانده باشد.

 

تنها نقطه مشترک آن ها این است که تجربه آزار فیزیکی جسمی یا احساسی را در کودکی داشته اند. تنها تعداد کمی از کسانی که کودکان را آزار جنسی می دهند «پدوفیل» هستند. «پدوفیل» یک بیماری روانی است به طوری که شخص همیشه و به طور خاص از نظر جنسی به کودکان جذب می شود. حدود ۱۰ درصد از افراد مجرم پدوفیل هستند. بعضی از افراد به دلایل مشکلات زندگی، با کودکان رابطه جنسی برقرار می کنند. بعضی افراد به دلیل کمبود مهارت روابط اجتماعی برای برقراری رابطه عاطفی مناسب اقدام به رابطه جنسی با کودک می کنند. بعضی ها خشم خود را با رابطه جنسی با کودکان ارضا می کنند، آن ها ممکن است استرس ناشی از طلاق یا از دست دادن کار را با ایجاد روابط عاطفی یا جنسی با کودک ارضا کنند.

 

ممکن است به دلیل احساس ناتوانی و تحت کنترل بودن در سایر جنبه‌های زندگی برای بازگرداندن احساس قدرتمند بودند به سراغ کودکان بروند. بعضی ها به دلیل نداشتن درک مناسب درباره کودکان اقدام به برقراری رابطه جنسی با کودک می کنند. بعضی ها علاقه کودک را به اشتباه جنسی تعبیر می‌کنند و یا باور دارند داشتن رابطه جنسی با کودک روش مناسبی برای ابراز علاقه خود به کودک است. آن ها کودکان را شریک جنسی خود تصور می کنند.

 

آن ها باور دارند که سن معنایی ندارد و این کودک به اندازه کافی بالغ است. در خانواده‌ای بزرگ شده اند که آزار جنسی یک امر طبیعی بوده است. آن ها پورنوگرافی کودکان را تماشا می‌کنند و فکر می‌کنند همه مردم آن را انجام می دهند. بعضی ها کودکان را مورد آزار جنسی قرار می دهند، چون تصور می کنند رفتار کودک تحریک آمیز است و یا از موقعیت سوء استفاده می‌کنند. آن ها پرستار کودک هستند و کودک را هنگام عوض کردن پوشک لمس می کنند. آن ها کودکان را هنگام خواب لمس می‌کنند.

 

آن ها مشروب یا ماده مخدر مصرف کرده اند و وقتی با یک کودک تنها می شوند تحریک می شوند. البته بیشتر کسانی که کودکان را آزار جنسی می دهد می‌خواهند این کار را متوقف کنند آن ها می‌دانند که این کار اشتباه است و در عمق باطن خود از انجام این کار ناراحت هستند.

 

بعضی افراد ممکن است از پورنوگرافی بزرگسالان خسته شده و به دنبال عکس های متفاوت جنسی می گردند. البته همه کسانی که عکس های پورنوگرافی کودکان را تماشا می‌کنند با کودکان رابطه جنسی برقرار نمی کنند، آن ها ممکن است با دیدن عکس ها تحریک شوند، چون با عکس های جنسی قبلی خیلی متفاوت اند. آن ها ممکن است از این که به عکس هایی که غیرقانونی است نگاه می‌کنند هیجان زده شوند، دیدن عکس های پورنوگرافی کودکان ممکن است نظر فرد را درباره این که چه رفتاری با کودکان مناسب است تحت تاثیر قرار دهد.

 

دسترسی آسان آن ها به عکس جنسی کودکان و نوجوانان در حالت های تحریک آمیز یا در حال انجام اعمال جنسی ممکن است بحث بازداری رفتار جنسی با کودکان یا نوجوانان را کاهش دهد؛ حتی تماشای عکس های به ظاهر قانونی مدل های بزرگسال که بسیار جوان تر به نظر می آیند (حتی نابالغ) ممکن است در فرد از این که چه رفتاری مناسب با کودک است را دچار اختلال کند. این عمل ممکن است منجر به این شود که کسی که از نظر جنسی به کودکان کشش ندارد، به رفتار جنسی در مورد کودکان دست بزند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما