ژانویه 24
بازدید : 2616
نظرات : بدون دیدگاه
شیر مادر، بهترین غذا

امام صادق (ع): «هیچ شیری برای تغذیه نوزاد، با برکت تر از شیر مادرش نیست.»

امام صادق (ع): «هیچ شیری برای تغذیه نوزاد، با برکت تر از شیر مادرش نیست.»

 

مهم ترین و اصلی ترین عامل در رشد و همچنین سلامت جسمی و ذهنی نوزاد ، تغذیه مناسب است. بهترین غذا برای نوزاد تا چند ماه پس از تولدش، شیر مادر است. تغذیه با شیرمادر، رابطه عاطفی میان مادر و فرزند را بیشتر می کند.

 

کودکانی که شیرمادر می خورند، چون کمتر دچار بیماری می شوند، هزینه درمان آنها به طور مشخص کاهش می یابد. سلامت هر جامعه با ارتقای سطح تغذیه، رشد کودکان، پیشگیری از بیماری های عفونی، تنظیم خانواده و کنترل جمعیت ارتباط مستقیم دارد. تغذیه با شیر مادر به تنهایی همه این امکانات را با روشی اقتصادی و آسان میسر می سازد.

 

شاید کمتر کسی باشد که از فواید شیردهی برای نوزادان آگاه نباشد، اما فواید بیشمار آن برای مادران معمولاً نادیده گرفته می‌شود. از تاثیر هورمون اکسی‌توسین بر رحم مادر گرفته تا فواید احساسی آن، شیردهی فواید بسیار زیادی برای مادر دارد.

 

تولید شیر نه تنها فرایند فیزیولوژیک طبیعی که با بارداری شروع می‌شود را ادامه‌دار می‌کند، بلکه فواید کوتاه و بلند مدت بسیار زیادی نیز بر سلامت مادر دارد. مادران شیرده راحت‌تر می‌توانند اضافه ‌وزن دوران بارداری را پایین بیاورند. مادرانی که شیر نمی‌دهند نسبت به مادرانی که شیر می‌دهند، وزن کمتری پایین می‌آورند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما