ژانویه 22
بازدید : 2083
نظرات : بدون دیدگاه
گریه کودک زمان شانه کردن مو

ممکن است فرزند شما از شانه کردن موهایش متنفر باشد، حتی وقتی با یک برس به او نزدیک می شوید گریه و زاری می کند. این موضوع باعث می شود موهای او به هم پیچیده شود و گره بخورد. هر بار که سعی می کنید موهایش را شانه بزنید حالت دفاعی به خود می گیرد […]

ممکن است فرزند شما از شانه کردن موهایش متنفر باشد، حتی وقتی با یک برس به او نزدیک می شوید گریه و زاری می کند. این موضوع باعث می شود موهای او به هم پیچیده شود و گره بخورد. هر بار که سعی می کنید موهایش را شانه بزنید حالت دفاعی به خود می گیرد و این موضوع باعث می گردد پس از مدتی کوتاه هر دوی شما از شانه زدن روزانه موهای کودک نفرت پیدا می کنید.

 

برخوردی معنادار و واقعی داشته باشید. شانه کردن موهای کودک امری انتخابی نیست. این کار را انجام دهید و به اعتراض او توجهی نکنید. در واقع او باید یاد بگیرد که با این مسئله زندگی کند. اگر آرام باشید و از یک شامپوی نرم کننده نیز استفاده کنید بسیار موثرتر خواهد بود. بگذارید فرزندتان چندین روبان، گل سر و تزئینات مختلف دیگر را برای موهایش انتخاب کند. هر روز به او اجازه بدهید تصمیم بگیرد که از کدام یک استفاده کند و شما به چه صورتی موهایش را ببندید.

 

هنگامی فرزندتان مشغول تماشای تلویزیون، خواندن کتاب یا انجام بازی است موهایش را مرتب کنید. اگر مشغول انجام کاری باشد کمتر به این مسئله توجه می کند که با موهایش چه می کنید. به فرزندتان بیاموزید چگونه خودش موهایش را شانه کند. کودکان حدود ۶ سالگی می توانند این کار را یاد بگیرد. ابتدا مجبور می شوید کار را خودتان تمام کنید اما فرزندتان با تمرین بیشتر مراقبت از موهای خود را می آموزد.

 

گاهی بازی «آرایشگر» را با دخترتان انجام دهید. بگذارید او موهای شما را مرتب کند و شما نیز موهای او را به صورت غیر معمول حالت بدهید. در این حالت عکس بگیرید و این کار را به نوعی سرگرمی جالب تبدیل کنید. اگر از هیچ یک از این روش ها نتیجه مطلوب نگرفتید و واقعا از بحث کردن درباره شانه کردن موی او خسته شده اید، موهایش را مطابق با مدلی ساده کوتاه کنید. مدل های موی کوتاه قشنگی وجود دارد. موهای کودک مجدد رشد خواهند کرد ولی در آینده برای داشتن موهای بلند آماده تر خواهد بود.

 

  • ویژگی های شانه ها و برس های معمولی

مهم ترین مساله ای که در این مورد مطرح می شود، حالت نوک دندانه ها در شانه و برس است. نوک دندانه های شانه نباید به شکلی باشد که باعث آسیب رساندن به بافت پوست سر شود. در حال حاضر اگر دقت کرده باشید خواهید دید که انتهای دندانه های شانه های باکیفیت، مدور طراحی می شود تا مصرف کننده را دچار آسیب نکند.

 

در واقع استاندارد خاصی برای این موضوع وجود ندارد. فاصله مناسب دندانه های شانه و برس برای هر فرد بنا به تجربه به دست می آید. این فواصل باید به حدی باشد که هنگام شانه کردن، موها بین دندانه ها گیر نکند و کشیده نشود. به طورکلی این فاصله برای موهایی که حالت مجعد دارند، باید بیش از موهای لخت و صاف باشد که این اندازه هم به تدریج و با تجربه حاصل می شود.

 

به غیر از ظاهر و رنگ بندی، تفاوتی بین شانه و برس مردانه و زنانه وجود ندارد. در حقیقت این جنسیت افراد نیست که نوع شانه را تعیین می کند بلکه ویژگی های مربوط به جنس، حالت و طول موهاست که باعث این تفاوت ها می شود. مثلا در مردان به دلیل اینکه موها اغلب کوتاه است، بهتر است برس های با دندانه های کوتاه مورد استفاده قرار گیرد تا علاوه بر کاربرد آسان از تماس بیش از حد با بافت پوست سر جلوگیری شود.

 

از طرف دیگر، کاربرد این برس ها در زنان که اغلب موهای بلندی دارند چندان مطلوب نیست. حال اگر خانم ها موهای خود را به اندازه آقایان کوتاه کنند، آن ها هم می توانند از همان برس های با دندانه کوتاه استفاده کنند. معمولا شانه و برس کودکان، از نظر ابعاد کوچک تر است ولی ویژگی های دیگر این شانه ها و برس ها تفاوتی با هم ندارند. نکته مهم در شانه زدن موی کودکان، ملایمت در این کار است تا به دلیل نرم بودن بافت پوست آن ها، آسیبی به کودکان وارد نشود.

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما