ژانویه 21
بازدید : 1853
نظرات : بدون دیدگاه
خشم کودک حسود

امام علی (ع): «حسود زود پرخاش مى‏ کند.» اگر با تولد فرزند جدید، عواطف مادر از فرزند بزرگ‏تر به نوزاد جلب شود، نوزاد مورد خشم کودک بزرگ‏تر واقع مى‏ شود. او در این هنگام، ممکن است قهر خود را با واکنش‏ هاى لفظى علنى و روشن و یا حملات بدنى مثل گاز گرفتن، لگد زدن […]

امام علی (ع): «حسود زود پرخاش مى‏ کند.»

اگر با تولد فرزند جدید، عواطف مادر از فرزند بزرگ‏تر به نوزاد جلب شود، نوزاد مورد خشم کودک بزرگ‏تر واقع مى‏ شود. او در این هنگام، ممکن است قهر خود را با واکنش‏ هاى لفظى علنى و روشن و یا حملات بدنى مثل گاز گرفتن، لگد زدن و هل دادن کودک تازه متولد شده آشکار سازد.

 

حسادت از میل کودک به تنها محبوب«مادر »سرچشمه می گیرد .این میل بقدری در کودک می جوشد که هیچ رقیبی را تحمل نمی کند. وقتی کودک دیگری به دنیا می آید با آن به رقابت می پردازند. تا عشق و علاقه انحصاری پدرو مادر را از دست ندهند.

 

مهم‌ترین عاملی‌ که‌ موجب حسادت در کودکان می‌شود، تبعیضی است که والدین در بین فرزندان خود قائل می‌گردند. توقع و انتظار بیجای والدین، بار سنگینی بر دوش‌ کودک می‌گذارد و اعتماد به نفس او را از بین می‌برد. چنین کودکانی معمولا‌ در درس و تحصیل بـا‌ شکست‌ مواجه شده، دچار مشکلات عاطفی زیادی از جمله حسادت می‌گردند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما