ژانویه 17
بازدید : 1921
نظرات : بدون دیدگاه
اعتدال در امر تربیت

برای تحقق خانواده متعادل به عنوان یک آرمان و هدف، باید پدران و مادران ماهر داشته باشیم. یعنی کسانی که از دانش و مهارت های لازم برای تربیت کردن و ارتباط مؤثر با فرزندان برخوردارند. یکی از نکات برجسته در شیوه تربیتی متعادل، وجود بینش مثبت درمورد فرزندان است.   مراد از خانواده متعادل، خانواده […]

برای تحقق خانواده متعادل به عنوان یک آرمان و هدف، باید پدران و مادران ماهر داشته باشیم. یعنی کسانی که از دانش و مهارت های لازم برای تربیت کردن و ارتباط مؤثر با فرزندان برخوردارند. یکی از نکات برجسته در شیوه تربیتی متعادل، وجود بینش مثبت درمورد فرزندان است.

 

مراد از خانواده متعادل، خانواده بدون عیب و نقص نیست، بلکه ممکن است اعضای آن دارای مشکلات و موانعی هم باشند، ولی افراد چنین خانواده ای آموخته اند که چگونه و با چه شیوه ی منطقی و مناسبی با موانع زندگی برخورد کنند. چرا که مهم ترین خصیصه خانواده متعادل، برخورداری همه ی اعضاء خانواده از موقعیت و جایگاه معین و مشخص است.

 

روش تربیتی والدین در تکوین شخصیت فرزند و سازگاری او با شرایط مختلف اجتماعی تاثیر گذار است. عدم آگاهی والدین از نحوه تربیت صحیح، منجر به ایجاد اختلال در روابط آنان با فرزندان می شود و آن ها را به سوی بزهکاری و انحراف سوق می دهد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما