ژانویه 3
بازدید : 2924
نظرات : بدون دیدگاه
علاقه مند شدن به بازیگران و ورزشکاران

بعضی دختر و پسرها عاشق یک چهره شناخته شده، می شوند و نمی توانند او را فراموش کنند؛ به طور مثال، شاید شما هم دختران یا پسرانی را بشناسید که عاشق یک بازیگر، خواننده یا ورزشکار شده اند و حتی این موضوع را مطرح کرده اند که قصد دارند با او ازدواج کنند. هر چند ممکن است […]

بعضی دختر و پسرها عاشق یک چهره شناخته شده، می شوند و نمی توانند او را فراموش کنند؛ به طور مثال، شاید شما هم دختران یا پسرانی را بشناسید که عاشق یک بازیگر، خواننده یا ورزشکار شده اند و حتی این موضوع را مطرح کرده اند که قصد دارند با او ازدواج کنند. هر چند ممکن است این موضوع از نظر بسیاری از مردم خنده دار به نظر برسد و این افراد را به سخره بگیرند اما باید بپذیریم که آن ها واقعاً درگیر چنین علایقی شده اند و باید راهنمایی های لازم به آن ها ارائه شود.

 

بعضی دختر و پسرها به دلایل شخصیتی به ظاهر فردی از جنس مخالف شان دل بسته می شوند. این دلبستگی فقط به دلیل ظاهر و رفتارهای ظاهری طرف مقابل به وجود می آید و این افراد بدون هیچ شناختی از خانواده و شخصیت طرف مقابل، عاشق او می شوند. به طور مثال، فردی که عاشق یک مجری تلویزیونی می شود در این دسته از افراد قرار می گیرد و اصطلاحاً دچار عشق هرسناک شده است یعنی عشقی که به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید و ممکن است باعث ذلت و خواری آن ها هم بشود.

افرادی که دچار چنین عشق هایی می شوند، نشانه هایی از اختلال شخصیت در آن ها دیده می شود. معمولا این افراد که شخصیت های وابسته ای دارند، به شدت نیازمند به توجه دیگرانند و اعتماد به نفس بسیار پایینی دارند. این نوجوانان در تخیل خود آن قدر به فرد مورد علاقه شان فکر می کنند تا در ذهن شان ارزشمند شود و نیازهایی را که در گذشته در آن ها سرکوب شده است، دوباره بازسازی شود.

 

نوجوانانی که عاشق یک بازیگر یا خواننده می شوند به دلیل این که در زندگی شان برای خودشان فردی را به عنوان پشتیبان نمی بینند، در ارتباط با دیگران شیوه انفعالی پیش می گیرند. به کار گیری شیوه انفعالی و دوری از دیگران، باعث می شود این افراد بیشتر با عشق خیالی خود ارتباط برقرار کنند. بیش تر شدن این ارتباط خیالی منجر به وابستگی شدید فرد به فکر کردن درباره فرد مورد علاقه اش و کاهش اعتماد به نفس و احساس بی کفایتی در او منجر خواهد شد. افرادی که احساس بی کفایتی در زندگی می کنند و اعتماد به نفس پایینی داشته باشند، به احتمال زیاد دچار افسردگی شدید هم خواهند شد.

 

اگر افرادی که به عشق هرسناک دچار می شوند، بخواهند از خودشان تعریف کنند برای پیدا کردن کلمه یا جمله ای در تعریف از خود با مشکل جدی مواجه می شوند و همین عاملی برای افزایش اضطراب و اندوه آن ها می شود. این افراد که رابطه شان با دیگران کمرنگ شده است، احساس می کنند که در دنیا تنها هستند و دیگران آن ها را فراموش کرده اند. بنابراین به صورت افراطی، غرق در خیال پردازی می شوند تا بلکه اضطراب و نگرانی شان را در سایه خیال پردازی سرکوب کند.

 

در این زمینه، پدر و مادرها باید به این نکته هم توجه داشته باشند که معمولا این گونه افراد در دوران کودکی در خانواده هایی با روابط عاطفی بسیار سرد و سرزنشگر بزرگ شده اند. این افراد به علت نداشتن روابط گرم و صمیمی با اعضای خانواده شان، نیازهای عاطفی شان پاسخ داده نشده است و با فرار از این احساسات بیان نشده، به دام افکار مزاحم مرتبط با روابط صمیمی با دیگران مثل عشق های خیالی می افتند.

 

یک نکته دیگر هم این که بعضی افراد برای خودشان الگوهایی غیر مناسب انتخاب می کنند تا در زندگی شان به آن ها برسند. این افراد که معمولا به بلوغ عاطفی نرسیده اند، عاشق یک هنرمند یا فوتبالیست می شوند و تمام ذهن و فکرشان را به او اختصاص می دهند. با توجه به این که فقط نکات مثبت او را می بینند، او را نیمه گمشده خودشان برای خوشبختی تصور می کنند تا حدی که گاهی از خواب و خوراک می افتند.

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما