دسامبر 27
بازدید : 978
نظرات : بدون دیدگاه
انتخاب سرویس مدرسۀ مطمئن

با توجه به این که هر دانش آموز بخشی از وقت خود را در مسیر رفت و آمد میان مدرسه و خانه می گذراند، توجه به چگونگی عبور و مرور آن ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. اثرگذاری رانندگان بر دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی، امری آشکار محسوب می شود و از این […]

با توجه به این که هر دانش آموز بخشی از وقت خود را در مسیر رفت و آمد میان مدرسه و خانه می گذراند، توجه به چگونگی عبور و مرور آن ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. اثرگذاری رانندگان بر دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی، امری آشکار محسوب می شود و از این رو ضرورت دارد والدین و مربیان در انتخاب سرویس مدرسه دقت نظر داشته باشند.

 

رعایت شوونات اخلاقی و نظم و انضباط در کار از جمله شاخصه های مهم گزینش راننده به شمار می رود و در این میان مسوولان مربوطه با اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه سبب ایجاد آرامش خاطر و اطمینان خانواده ها خواهند شد. همچنین باید دانست به منظور افزایش ارتقای ضریب امنیتی و سلامت جان دانش آموزان نظارت کافی بر شمار مسافران در خودروهایی که در خدمت مدرسه ها هستند ضروری است.

 

آموزش و پرورش به عنوان نهاد متولی در امر آموزش کشور، مسوولیت نظارت بر سرویس مدرسه ها را برعهده دارد. تاهل، داشتن گواهینامه معتبر و برگه معاینه فنی خودرو، نداشتن سوء پیشینه، اعتیاد و مسایل اخلاقی، مبتلا نبودن به بیماری های مسری و حداقل ۲۰ سال سن از جمله شرایط لازم برای رانندگان محسوب می شود. شرکت های حمل و نقل طرف قرارداد با آموزش و پرورش مسئول سرویس دهی مناسب به دانش آموزان هستند و باید پاسخگوی حوادث احتمالی باشند.

 

فرزندان ما از هر جنس و گروه سنی که باشند، در مسیر خانه تا مدرسه و بالعکس در معرض آسیب های احتمالی مختلفی قرار می‌گیرند. بعضی از این آسیب‌ها ممکن است به جز حال، آینده آنان را هم تحت‌الشعاع قرار دهد. بنابراین مهم است تمهیدات لازم فراهم‌ آید تا مدت زمانی را که دانش‌آموزان ناگزیر هستند برای رسیدن از خانه به مراکز آموزشی یا بر عکس طی کنند، در محیطی امن به سر برند. از این‌ رو رانندگان خودروهایی که وظیفه نقل‌ و انتقال دانش‌آموزان را برعهده دارند، باید حتماً به لحاظ سلامت اخلاقی مورد تایید باشند.

.

سازمان تاکسیرانی به خانواده‌ها این اطمینان را می‌دهد که فرزندان خود را اگر با سرویس‌های مدرسه‌ای که تاکسی هستند یا تحت نظارت تاکسیرانی قرار دارند، روانه مراکز آموزشی کنند، از این حیث با مشکلی مواجه نخواهند شد. زیرا همه رانندگان تاکسی از نظر سلامت اخلاقی و روحی گزینش شده و حائز شرایط مطلوب برای تاکسیرانی هستند. به هر حال اگر از سرویس‌ های خصوصی هم استفاده می‌کنید حتما به این نکته توجه داشته باشید.

 

حفظ و تضمین امنیت دانش آموزان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های والدین و مسئولان آموزش و پرورش محسوب می شود. انتخاب و گزینش ساز و کارهای موثر در تامین ایمنی آینده سازان این مرز و بوم به وسیله متولیان امر می تواند سالی با نشاط و بدون حادثه را برای آن ها رقم بزند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما