دسامبر 17
بازدید : 2136
نظرات : بدون دیدگاه
به یکدیگر محبت کنید

امام جعفر صادق (ع) می فرماید: «آیا دین، غیر از دوستی و محبت است؟»

وقتی به فردی محبت می کنیم و این محبت به قدری بر او تاثیر می گذارد که او هم در حق فرد دیگری محبت می کند و آن فرد و افراد بعدی هم به همین شکل این چرخه و روند را ادامه می دهد، در نهایت تمام این محبت ها و انرژی های مثبت به سوی ما باز خواهد گشت.

 

صفاى زندگى به حاکمیت عشق و علاقه بر محیط زندگى و معاشرت است و اگر دوستى و علاقه نباشد، زندگى جهنمى است سوزان و محیطى است سرد و بی روح. گاهى گفتن کلمه «دوستت دارم »، شعله محبت را فروزان میکند و به زندگیها روح و نشاط می بخشد.

 

حیات اجتماعى، شادابى و صفاى خود را مدیون محبت و دوستى است. وقتى به کسى علاقه و محبت داریم، چه پدر و مادرمان باشد، چه برادر و خواهرمان، چه فرزندانمان، چه استادمان، چه شاگردمان، چه هر انسان دیگرى که به دلیل داشتن فضیلتى و برخوردارى از عملکردى شایسته و تحسین برانگیز، محبوب ما شده و در خانه دلمان جاى گرفته است، این دوست داشتن و ارادت و عشق را بر زبان آوریم و در دل نگه نداریم. ابراز دوستى و اظهار علاقه، خود ما را هم مورد علاقه و محبت دیگران قرار می دهد. معاشرت گرم و محبت آمیز با دیگران، هنرى است شایسته که باید کوشید این ادب اجتماعى را فرا گرفت و به کار بست.

 

این مهربانی‌ها احساس شادی را بالا می‌برد و نگاه مثبت به دنیا را تقویت می‌کند. با گذشت زمان اعمالی که روابط مثبت را تقویت می‌کند. همه چیز را زیبا ببینید و لذت ببرید. در زندگی اگر یک بار به مشکلی برخورده اید، دلیل نمی شود همیشه نگران اوضاع باشید و به همه چیز بدبین شوید.خداوند می فرماید: اگر چندان گناه کنید که به آسمان برسد و سپس توبه نمایید، خدا می پذیرد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما