آموزش زبان انگلیسی در خانه

بسیاری از والدین دوست دارند به کودک شان در خانه زبان انگلیسی بیاموزند اما نمی دانند چگونه باید این کار را شروع کنند. مهم نیست زبان انگلیسی شما خوب باشد یا نه. مهم اشتیاق شما برای این کار و تشویق کودک به یادگیری است. کودک تان به شور و اشتیاق شما برای یادگیری نیاز دارد. […]

بسیاری از والدین دوست دارند به کودک شان در خانه زبان انگلیسی بیاموزند اما نمی دانند چگونه باید این کار را شروع کنند. مهم نیست زبان انگلیسی شما خوب باشد یا نه. مهم اشتیاق شما برای این کار و تشویق کودک به یادگیری است. کودک تان به شور و اشتیاق شما برای یادگیری نیاز دارد. اگر کودک فورا شروع به صحبت کردن نکرد نگران نشوید زیرا آن ها برای جذب زبان نیاز به زمان بیشتری دارند.اگر صبور باشید به وقتش شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی خواهند کرد.

 

برای زمان آموزش یک برنامه روزانه تعیین کنید. بهتر است جلسات کوتاه و مکرر باشند نه طولانی و کم. ۱۵ دقیقه برای بچه ها کافی است. به تدریج می توانید با بزرگ تر شدن کودک جلسات را بلندتر کنید. فعالیت ها باید کوتاه و متنوع باشند تا توجه کودک را بیشتر به خود جلب کنند.

 

هر روز در یک زمان مشخص فعالیت های خاصی را انجام دهید زیرا کودکان وقتی بدانند که قرار است در یک زمان خاص چه کاری را باید انجام دهند اعتماد به نفس بیشتری دارند. به عنوان مثال هر روز بعد از مدرسه یک بازی به زبان انگلیسی انجام دهید یا قبل از خواب یک داستان به زبان انگلیسی بخوانید. اگر فضای خانه بزرگ است در یک گوشه از خانه تمام چیزهایی که به زبان مربوط است را نگه دارید. مثل کتاب، بازی، سی دی و کاردستی هایی که کودک درست کرده است. تکرار در یادگیری کودکان بسیار مهم است زیرا آن ها قبل از ارائه نیاز دارند که بارها کلمات را بشنوند.

.

کودکان زمانی که سرگرم هستند بهتر یاد می گیرند. یکی از بهترین راه ها برای یادگیری کلمات زبان انگلیسی فلش کارت ها هستند. بازی های زیادی هست که می توانید با فلش کارت ها انجام دهید. علاوه بر فلش کارت می توانید چند بازی دیگر را هم امتحان کنید. بازی های عملی، بازی های روی تخته، بازی با کلمات  و بازی های آنلاین.

 

کودکی که در زبان اول مشکل دارد، نمی تواند حرف خاصی را تلفظ کند یا برخی کلمات را جابجا می گوید، نمی تواند در یادگیری زبان دوم موفق باشد. آموزش زبان در این شرایط باعث می شود که کودک زبان مادری را با تاخیر بیاموزد و آموزش زبان دوم هم مدت بیشتری طول بکشد.

.

والدینی که مسلط به زبان انگلیسی هستند می توانند با صحبت کردن با کودک در منزل این زبان را همچون زبان مادری به او بیاموزند. اما والدینی که این مهارت را ندارند بهتر است آموزش را به افراد متخصص بسپارند؛ چرا که اگر زبان را با تلفظ اشتباه به کودک آموزش دهیم، این تلفظ در حافظه ی کودک ذخیره می شود و زمان زیادی می طلبد تا بتوان آن را تصحیح کرد.

.

والدین باید مشوق کودک باشند و به او نشان دهند که برای توانایی او در یادگیری صحبت کردن به زبان انگلیسی ارزش قائل هستند. همچنین می توانند با پخش کردن ویدیوها و آهنگ های انگلیسی در منزل محیطی فراهم آورند که به پیشرفت او در یادگیری انگلیسی کمک کند. برای کودکان بزرگتر شرکت در دوره های آموزش تابستانی در کشور مرتبط و قرار گرفتن او در محیطی واقعی سبب می شود بدون واسطه با فرهنگ و مردم آن زبان ارتباط برقرار کند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما