نوامبر 28
بازدید : 996
نظرات : بدون دیدگاه
راهنمای خرید لباس نوزاد

لباس نوزاد باید نرم و راحت باشد و هیچ‌گونه دگمه یا درز آزار دهنده‌ای نداشته باشد. لباسی را انتخاب کنید که دگمه‌های آن به‌راحتی باز شود، چون باید لباس‌های نوزاد را چندین بار در روز عوض کنید و همچنین تعویض پوشک او اینگونه آسانتر صورت می‌پذیرد.   به سایز لباس نوزاد توجه ویژه‌ای داشته باشید […]

لباس نوزاد باید نرم و راحت باشد و هیچ‌گونه دگمه یا درز آزار دهنده‌ای نداشته باشد. لباسی را انتخاب کنید که دگمه‌های آن به‌راحتی باز شود، چون باید لباس‌های نوزاد را چندین بار در روز عوض کنید و همچنین تعویض پوشک او اینگونه آسانتر صورت می‌پذیرد.

 

به سایز لباس نوزاد توجه ویژه‌ای داشته باشید و از پوشاندن لباس‌هایی که جذب و تنگ است خودداری کنید کودک شما خیلی سریع رشد می‌کند و اندازه‌های او تغییر می‌کند؛ بنابراین آزادی و راحتی کودکتان را فراموش نکنید. لباس نوزادتان را طوری انتخاب کنید و به او بپوشانید که عرق نکند. از گرم نگه‌داشتن بیش از حد نوزادتان با لباس خودداری کرده و به دمای اتاق و دمای بدن نوزادتان توجه کنید.

 

از پوشاندن و گرم کردن زیادی نوزاد به‌فرض سرماخوردگی خودداری کنید. لباس هایی انتخاب کنید که از الیاف نرم بافته شده باشند و در ناحیه‌ی یقه و مچ‌های دست و پای آن از کش‌دوزی و یا کش بافت های سفت و محکم استفاده نشده باشد. درزهای لباس نوزاد را بررسی نمایید، باید پاک دوزی شده باشند تا زبر و خراش دهنده نباشند.

 

اگر به هنگام خرید لباس نوزادتان چند قاعده ساده را مد نظر قرار دهید، هم شما و هم کودکتان دنیای راحت تر و لذت بخش تری را تجربه خواهید کرد. در ادامه به معرفی ۸ قاعده ساده برای خرید لباس نوزاد می پردازیم.

 

۱. به مقدار کم خرید کنید

شما نباید از لباس های سایز نوزاد تازه متولد شده زیاد خریداری نمایید، زیرا نوزادان به سرعت رشد می کنند. از طرف دیگر اگر نوزاد شما هنوز به دنیا نیامده باشد، شما او را ندیده اید و از سایز او با خبر نیستید، لذا از خرید بیش از حد پرهیز کنید.

 

۲. اگر شک دارید، سایز بزرگ تر را خریداری نمایید

اگر در خرید لباس شک دارید و نمی دانید که دقیقاً چه سایزی را خریداری کنید، بهتر است سایز بزرگ تر را تهیه نمایید، چرا که نوزادان یک شبه رشد می کنند. شما همیشه می توانید آستین ها و پاچه های بلند را بدوزید یا تا بزنید، ولی پاچه ها و آستین های کوتاه را نمی توان کاری کرد.

 

۳. به دنبال پارچه های نرم باشید

نوزادان پوست حساسی دارند. برخی متخصصان لباس های تمام نخ را توصیه می کنند، اگر چه ترکیب نخ و مواد دیگر هم مناسب هستند. پارچه های آلی و ارگانیک اغلب نرم از دو مورد ذکر شده هستند، اگر چه معمولاً گران تر می باشند. برچسب های لباس که اغلب سایز و اطلاعات شستشو رویشان نوشته شده و پشت گردن نصب شده است، گاهی اوقات باعث تحریک پوست می شوند. اگر متوجه شدید که نوزادتان در این ناحیه دچار احساس خارش و قرمزی شده است، برچسب را جدا کنید

 

۴. به راحتی پوشاندن و در آوردن لباس را مد نظر قرار دهید

اگر نوزاد شما بی قرار و پر هیاهو است، لباس های دکمه دار ممکن است گزینه مناسبی نباشند. زیپ، قزن و یا دکمه قابلمه ای راحت تر و مناسب تر هستند. به دنبال لباس هایی باشید که یقه آن ها کشی باشد و یا  با قزن یا دکمه قابلمه ای باز و بسته شود. این نوع لباس ها برا نوزادان بسیار مناسب هستند.

 

۵. مطمئن شوید که به راحتی پوشک را تعویض می کنید

اکثر لباس های زیر دکمه دار نوزادان، قزن یا دکمه قابلمه ای دارد و باز کردن آن ها به هنگام تعویض پوشک بسیار راحت خواهد بود. لذا از پوشاندن لباس هایی که به هنگام تعویض پوشک شما و نوزادتان را با دشواری رو به رو می کند، اجتناب کنید.

 

۶. به دنبال شلوارهای کمر کشی باشید

ممکن است وسوسه شوید که یک شلوار جین آبی، درست همانند شلوار جین خودتان، برای نوزادتان بگیرید، اما جز در صورت کمر کشی بودن، آن را خریداری نکنید، زیرا نوزادتان احساس راحتی نخواهد کرد.

 

۷. لباس های زیر دکمه دار تهیه کنید

لباس های سفید زیر دکمه دار بسیار ضروری هستند. از این نوع لباس چند عدد تهیه کنید. شما حتی پس از لکه دار شدن و یا کوچک شدنشان، می توانید از آن ها به عنوان پیشبند، لباس آروغ گیری یا لباس خانگی استفاده کنید.

 

۸. لباس های بدون تزئینات خریداری کنید

هر گونه وسیله تزئینی که در تهیه لباس به کار رفته باشد، می تواند خطر خفگی را در نوزادان افزایش دهد. برای مثال: انواع دکمه ها، پولک ها، مرواریدها، بندها و … . اما اگر لباس نوزادتان حاوی تزئینات بود، ابتدا آن را بشویید و سپس از محکم و متصل بودن تزیینات به لباس کاملاً مطمئن شوید.

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما