میزان ابراز علاقه والدین در حضور فرزندان

با این که به هیچ عنوان نباید در حضور بچه‌ها با همسرتان عشق‌ بازی کنید اما کمی ابراز محبت و عشق هیچ لطمه‌ای به زندگی آن ها نخواهد زد. دوست دارید بدانید تا چه میزان ابراز عشق و محبت به همدیگر در حضور فرزندانتان بی‌اشکال است؟ می خواهید بدانید رابطه ی عاطفی زن و شوهر […]

با این که به هیچ عنوان نباید در حضور بچه‌ها با همسرتان عشق‌ بازی کنید اما کمی ابراز محبت و عشق هیچ لطمه‌ای به زندگی آن ها نخواهد زد. دوست دارید بدانید تا چه میزان ابراز عشق و محبت به همدیگر در حضور فرزندانتان بی‌اشکال است؟ می خواهید بدانید رابطه ی عاطفی زن و شوهر با یک دیگر در حضور فرزندان باید چگونه باشد؟ چه میزان عشق‌ ورزی غیر مجاز است؟

 

ابراز محبت والدین به همدیگر پیش چشم فرزندانشان خیلی مهم است، حتی اگر بچه‌ها به ظاهر از این کار شما خوششان نیاید. این ابراز محبت شما به آن ها اطمینان می‌دهد که والدینشان همدیگر را دوست دارند. همچنین آموزش‌هایی در مورد عشق ورزیدن، محبت کردن به یکدیگر، احترام و تحسین کردن به آن ها یاد داده می شود و آن ها را برای روابط احساسی‌شان در آینده آماده خواهد کرد. ما در روابط زناشویی دو نوع ابراز عاطفه داریم:

۱. محبت کردن

۲. معاشقه کردن

محبت کردن زن و شوهر در برابر کودکان مانعی ندارد؛ اما معاشقه کردن از مسائل خصوصی بین زن و شوهر است و نباید در معرض دید دیگران باشد. چند روش از راه های محبت کردن عبارت است از:

 

الف. دیده بوسی

یک شیوه محبت کردن این است که وقتی آقا بعد از یک روز کاری به منزل می آید، با همسر خود دیده بوسی داشته باشد؛ البته به صورت عرفی؛ مانند دیده بوسی خواهر با برادر.

 

ب. دست دادن به هم دیگر

دست دادن پدر و مادر به هم دیگر در حضور بچه ها هیچ ایرادی ندارد. در روایت  داریم که وقتی پدر و مادر به هم دست می دهند و دست همدیگر را می گیرند، گناهانشان از لا به لای انگشتانشان می ریزد؛ یعنی خدا این رفتار را دوست دارد.

 

ج. به کار گرفتن الفاظ عاطفی

زن و شوهر می توانند در ارتباطات کلامی خود از کلمه های عاطفی استفاده کنند؛ مثلاً گاهی اوقات زن شوهر خود را با الفاظ محبت آمیز صدا کند؛ یعنی همان الفاظی که مادر نسبت به فرزند خود به کار می گیرد. این رفتارها در حضور فرزندان ایرادی ندارد و حتی تاثیرات مثبتی در تربیت آن ها دارد؛ البته در سنین نوجوانی پدر و مادر باید نسبت به این رفتار ها دقت داشته باشند؛ چراکه بچه ها در سنین نوجوانی نسبت به رفتار والدینشان حساس می شوند؛ لذا در این زمان توصیه می‌شود که پدر و مادر نسبت رفتارهای عاطفی خود احتیاط بیشتری داشته باشند.

 

  • توجه:

درمورد بوسیدن همدیگر و سایر روابط و فعالیت‌های عشق‌‌ورزی بین زن و مرد، خیلی مهم است که بدانید تا چه حد می‌توانید در حضور فرزندانتان با هم راحت باشید و چه زمان مهم است که به اتاق خوابتان رفته و از چشم آنها دور باشید. تاجاییکه عشق‌ورزی‌هایی که در حضور فرزندانتان انجام می‌دهید طبیعت جنسی نداشته باشد، هیچ لطمه‌ای به زندگی و روحیات آنها نخواهد زد. اما دقت کنید، بین ابراز محبت عادی و ابراز محبت جنسی تفاوت بسیار زیادی است. عبور از مرزهای مجاز موجب ناراحتی و سردرگم شدن بچه‌ها می‌شود. اگر بچه‌ها فقط شاهد عشق‌بازی جنسی شما باشند تصور خواهند کرد که رابطه بین زن و مرد فقط به همین معناست و همین موجب خواهد شد زودتر از زمان عادی وارد فعالیت‌های جنسی شوند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما